Sunday 13 October 2024
Ελληνικά
English
Increase text size Decrease text size Restore default text size
RegisterLogin
ΔΑΣΤΑ

  

 

 

 

  

Path: First Page »

"ΑΓΑΠΗ: ΕΝΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ" - ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΩΣ 20/12/2020 - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ σε φοιτητές/τριες του 5ου, 7ου και 9ου εξαμήνου του ΤΕΤ και του ΘΙΣΤΕ καθώς και των μεταπτυχιακών των δύο τμημάτων της ΑΣΚΤ (23/11/2020)

«ΑΓΑΠΗ: ΕΝΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ» - ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Η πρόσκληση συμμετοχής στο «Αγάπη: Ένα εργαστήριο» παρατείνεται λόγω πανδημίας μέχρι τις 20/12/2020. Επίσης, το χρονοδιάγραμμα εξέλιξης του εργαστηρίου (βλ. παρακάτω) υπόκειται σε αλλαγές για τον ίδιο λόγο. Το νέο χρονοδιάγραμμα θα ανακοινωθεί μετά το πέρας της προθεσμίας της παρούσας πρόσκλησης συμμετοχής.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

σε φοιτητές/τριες του 5ου, 7ου και 9ου εξαμήνου του ΤΕΤ και του ΘΙΣΤΕ καθώς και των μεταπτυχιακών των δύο τμημάτων της ΑΣΚΤ

 

Αγάπη: Ένα Εργαστήριο

Υπό τον τίτλο Αγάπη: Ένα Εργαστήριοθα πραγματοποιηθεί μια σειρά δράσεων, με τη συνεργασία της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και της ομάδας Blow-Up(ΑΜΚΕ). Οι δράσεις αυτές θα προκύψουν μέσα από ένα διεπιστημονικό και διακαλλιτεχνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εργαστηρίων-σεμιναρίων, το οποίο θα έχει ως σώμα αναφοράς τη μελέτη, την επεξεργασία, την εξέλιξη και τη συνέχεια του καλλιτεχνικού εγχειρήματος Αγάπη (ή φαντάσματα ενός Μη Τόπου), μιας διαδραστικής, workinprogressπαράστασης και εικαστικής έκθεσης μαζί, που η πρώτη της μορφή οργανώθηκε και παρουσιάστηκε σε τρία στάδια, από την Blow-Up, σε σκηνοθεσία-σύνθεση-επιμέλεια Ελένης Καλαρά, στον χώρο του Μπάγκειου κτιρίου στην Πλατεία Ομονοίας από τον Σεπτέμβριο του 2019 έως και τον Φεβρουάριο του 2020. Η όλη απόπειρα των δράσεων θα στηριχθεί πάνω στην τριπλή αρχική στόχευση της Αγάπης - που ήταν:

α)  Να δημιουργήσει ένας χώρο συνάντησης, έρευνας και συνεργασίας μεταξύ καλλιτεχνών από διαφορετικά πεδία και να παραγάγει νέες μορφές στα όρια μεταξύ διαφορετικών τεχνών. Να συνδέσει την θεατρική πρακτική, την περφόρμανς, τα εικαστικά και τη λογοτεχνία, με αρμό τον ενιαίο δραματουργικό πυρήνα μιας παράστασης.

β)  Να ανιχνεύσει και να αποτυπώσει μέσα από αφηγήσεις, πράξεις, εικαστικά έργα, εικόνες και ήχους το υπαρξιακό στίγμα της έννοιας της αγάπης, επιχειρώντας την επανανοηματοδότησή της, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα καλλιτεχνικό γεγονός.

γ) Να συνομιλήσει δυνάμει με κτίρια της Αθήνας, όπως το Μπάγκειο αρχικά, και να τα αντιμετωπίσει όχι ως ένα κέλυφος που δέχεται μια εκδήλωση, αλλά ως ζωντανό οργανισμό με τον οποίο θα συνομιλήσει δημιουργικά ακολουθώντας το στίγμα τους μέσα στο αστικό τοπίο της πόλης.

Το καλλιτεχνικό εγχείρημα Αγάπη: Ένα Εργαστήριο στην τελική μορφή του θα είναι μια διαδραστική παράσταση και εικαστική έκθεση μαζί και θα φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια «θραυσματική πόλη αγάπης», ένα έργο και συγχρόνως μια πλατφόρμα πειραματισμού που θα εξελίσσεται και θα αναδιατάσσεται με τον χρόνο, συνδέοντας την αρχιτεκτονική και λειτουργική δυναμική του χώρου που θα παρουσιαστεί, με ένα άχρονο σύμπαν αισθημάτων.

Θεματική

Αποτελεί η αγάπη ως υπαρξιακό δομικό υλικό της ζωής μας ουτοπία; Είναι ένα τοπίο σε έναν μη τόπο; Είναι πέρα από τον χρόνο; Είναι εμπειρία; Είναι μια διαμεσολάβηση αισθημάτων; Είναι η απουσία της; Είναι μια απάτη; Είναι μια κατασκευή; Είναι ένα κάλεσμα; Είναι μια κραυγή; Είναι εκ Θεού; Είναι βαθιά ανθρώπινη; Είναι δύναμη; Είναι αδυναμία; Είναι εγωιστική; Είναι απροϋπόθετη; Είναι σκληρή; Είναι πόνος; Είναι πληρότητα; Έχει κοινωνική διάσταση; Τι σημαίνει αγαπώ; Τι σημαίνει δρω με αγάπη; Είναι μια «ιδανική πολιτεία»; 

Ηθοποιοί, χορευτές – περφόρμερ, εικαστικοί, μουσικοί, συγγραφείς κ.α. γίνονται οι δημιουργοί μιας «πόλης» από τα «θραυσματικά υλικά της αγάπης»: τον μετεωρισμό και την απουσία της αγάπης, τη συνεχή κι απεγνωσμένη αναζήτησή της, την πληρότητα, σωματική και ψυχική, που επέρχεται με την αγάπη, τις αισθήσεις που ενεργοποιεί η αγάπη, την εξάντληση και το πέρας της αγάπης αλλά και την κατασκευή του υποκειμένου και του φύλου μέσα από την αγάπη, την ταξική και πολιτισμική παράμετρο του συναισθήματος. 

Θα χαράσσονται έτσι διαδρομές μέσα στο κτίριο-χώρο που θα μας οδηγούν σε μια υπαρξιακή καταβύθιση και θα διατυπώνουν ερωτήματα πάνω στην πολιτική και κοινωνική διάσταση της Αγάπης, αποκαλύπτοντας τις πολλαπλές προβολές και τη διαχειριστική χρήση της, τις κατασκευές και την αντιστροφή της έννοιας που φτάνει μέχρι τον εκφυλισμό της. Θα καταθέτουν ωστόσο και ένα σπέρμα εμπειρίας Αγάπης.

Υλικό

Η παράσταση-εικαστική έκθεση θα έχει ως αναφορά και θα αντλεί υλικό από κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και φιλοσοφίας (ενδεικτικά: Μπερνάρ Μαρι Κολτές, Τζιόρτζιο Αγκάμπεν, Αντόνιο Νέγκρι, Ίταλο Καλβίνο, Πολ Ρικέρ, Χάνα Άρεντ, Τζελαλεντίν Ρουμί, Σάρα Κέην, Χ.Λ. Μπόρχες Απόστολο Παύλο, Άσμα Ασμάτων και γενικότερα την Αγία Γραφή και άλλα θεολογικά κείμενα) καθώς και από κείμενα συγχρόνων Ελλήνων πεζογράφων και ποιητών, προϋπάρχοντα (όπως των Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη ή  Νίκου Γ .Πεντζίκη) ή γραμμένα ειδικά για το έργο (π.χ. του Κώστα Κωστάκου). Επιπλέον, η παράσταση θα ενσωματώνει προφορικές μαρτυρίες και καταθέσεις προσώπων. 

Παράσταση - Εικαστική Έκθεση

Η τελική σύνθεση-σκηνοθεσία της παράστασης-εικαστικής έκθεσης στηρίζεται στη φόρμα του Devised theatre και επιχειρεί μία συνομιλία της θεατρικής πρακτικής- περφόρμανς με τα εικαστικά. Το τελικό αποτέλεσμα θα συνδιαμορφώνεται από όλους τους συντελεστές. Τα καλλιτεχνικά έργα θα απλώνονται σε όλο το χώρο του κτιρίου ή σε μέρος αυτού, και θα δημιουργούν μια υπαρξιακή διαδρομή, λειτουργώντας ταυτόχρονα ως αυτόνομα εικαστικά έργα (αρχικά) αλλά και ως τοπόσημα (στη συνέχεια και κατά τη διάρκεια της παράστασης) γύρω από τα οποία αναπτύσσεται η επίδραση-διάδραση των περφόρμερ και των υπόλοιπων στοιχείων της παράστασης. Έτσι τα έργα μετουσιώνονται-μεταμορφώνονται σε δομικά δραματουργικά στοιχεία της παράστασης και θα αποτελούν ένα ακόμα στοιχείο αφήγησης.

Στάδια εξέλιξης του εργαστηρίου

Ο σχεδιασμός δράσης, εξέλιξης και υλοποίησης του εργαστηρίου-σεμιναρίου Αγάπη: Ένα Εργαστήριοθα περιλαμβάνει πέντε στάδια:

Α)  Οι φοιτητές/τριες του 5ου, 7ου και 9ου εξαμήνου του ΤΕΤ και του ΘΙΣΤΕ καθώς και των μεταπτυχιακών των δύο τμημάτων της ΑΣΚΤ που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο εργαστήριο- σεμινάριο καλούνται να το κοινοποιήσουν μέχρι την Κυριακή 15 Νοεμβρίου με emailστην Ελένη Καλαρά (εκ μέρους της Blow-up) blow.up.amke@gmail.comκαι τον Κώστα Χριστόπουλο (επίκουρο καθηγητή του ΤΕΤ της ΑΣΚΤ) kchristopoulos@asfa.gr. Στο emailτους θα πρέπει να επισυναφτεί ένα σύντομο βιογραφικό τους καθώς και ένα portfolioτης μέχρι σήμερα εργασίας τους.

Β) Οι συμμετέχοντες θα επιλεγούν από επιτροπή απαρτιζόμενη από διδάσκοντες των δύο τμημάτων και εκπροσώπους της Blow-up. Ο συνολικός αριθμός των συμμετεχόντων δύναται να φτάσει στον αριθμό των 50 (πενήντα).

Γ) Κατά το τέλος του Νοεμβρίου και μέσα στον Δεκέμβριο του 2020 οι συμμετέχοντες θα κληθούν σε (εκ του σύνεγγυς ή μέσω τηλεδιάσκεψης ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας) συνάντηση ενημέρωσης και γνωριμίας των συμμετεχόντων, των συντελεστών και διοργανωτών του εργαστηρίου. Επίσης θα κληθούν να παρακολουθήσουν την ολοκληρωμένη μορφή της παράστασης-εικαστικής έκθεσης Αγάπη (ή φαντάσματα ενός Μη Τόπου), στον χώρο του Μπαγκείου, για περιορισμένο αριθμό ημερών παρουσίασης και ειδικά γι’ αυτούς, ως κοινό τόπο αναφοράς. Λόγω της τρέχουσας πανδημίας και αναλόγως της εξέλιξής της, θα υπάρξουν ενδεχομένως τροποποιήσεις σε ό,τι αφορά τον αριθμό των επισκεπτών κάθε παράστασης- εικαστικής έκθεσης ή ακόμα θα αναζητηθούν εναλλακτικοί τρόποι της παρουσίασης.

Δ) Θα ακολουθήσει 3μηνο εργαστήριο-σεμινάριο με τους επιλεγέντες νέους καλλιτέχνες και θεωρητικούς σε συνεργασία με ένα μεγάλο μέρος από τους παλιούς συντελεστές και καλλιτέχνες του όλου εγχειρήματος, καθώς επίσης και με καλεσμένους της διοργάνωσης. Το εργαστήριο θα λαμβάνει χώρα σε διαφορετικούς χρόνους και τόπους, είτε με το σύνολο των συμμετεχόντων είτε σε υποομάδες, σύμφωνα με πρόγραμμα που θα καταρτιστεί κατά την πρώτη συνάντηση διοργανωτών και συμμετεχόντων.

Ε) Το δημιουργικό σώμα του αποτελέσματος του εργαστηρίου θα παρουσιαστεί σε μια νέα -ανεξάρτητη της αρχικής, ολοκληρωμένη μορφή παράστασης-εικαστικής έκθεσης σε χώρο της ΑΣΚΤ ή άλλον, ο οποίος θα προκύψει ως ανάγκη, μέσα από την όλη διαδικασία την Άνοιξη του 2021. Η παράσταση- έκθεση θα είναι ανοιχτή στο ευρύ κοινό (ελεύθερη είσοδο).

Το παραπάνω πρόγραμμα ενδέχεται να υποστεί συνεχείς τροποποιήσεις εξαιτίας της πανδημίας.

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία επικοινωνήστε χρησιμοποιώντας τις παραπάνω ηλεκτρονικές διευθύνσεις.

 

Ελένη Καλαρά-Blow-up(ΑΜΚΕ)

και

Κώστας Χριστόπουλοςεπίκουρος καθηγητής του ΤΕΤ της ΑΣΚΤ

back
Όσες ανακοινώσεις δεν φέρουν το λογότυπο του Γραφείου Διασύνδεσης ΑΣΚΤ, έχουν συνταχθεί από τον αντίστοιχο Φορέα, ο οποίος φέρει και την αποκλειστική ευθύνη του περιεχομένου τους. Το Γραφείο Διασύνδεσης φροντίζει μόνο για την αναδημοσίευσή τους.