Thursday 28 November 2024
Ελληνικά
English
Increase text size Decrease text size Restore default text size
RegisterLogin
ΔΑΣΤΑ
Path: First Page »

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΚΤ / Διδάσκουν οι: Ρούλα Πατεράκη και ο Ηρακλής Δ. Λογοθέτης / Διάρκεια Σεμιναρίου: 31 Μαΐου - 28 Ιουνίου 2014 (15/05/2014)

 

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΚΤ

 

Η Φιλόμουσος Ακαδημία της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών σε συνεργασία με την Επιτροπή Ερευνών της ΑΣΚΤ οργανώνει υπό την αιγίδα της ΑΣΚΤ Σεμινάριο Θεάτρου με τον τίτλο «Από την ανάγνωση στη σκηνή», με διδάσκοντες την ηθοποιό και σκηνοθέτη Ρούλα Πατεράκη και τον συγγραφέα και κριτικό θεάτρου Ηρακλή Δ. Λογοθέτη.

 

Το Σεμινάριο Θεάτρου αποτελείται από δύο κύκλους μαθημάτων, οι οποίοι διδάσκονται παράλληλα. Ο πρώτος κύκλος τιτλοφορείται «Η ανάγνωση του κειμένου» και ο δεύτερος «Επί σκηνής».

 

Πρώτος κύκλος- «Η ανάγνωση του κειμένου»

Βασικές ερμηνευτικές αρχές της θεατρικής ανάγνωσης. Σύλληψη της γενικής ατμόσφαιρας του έργου. Από την εντύπωση στη σημασία. Ανάπτυξη της πλοκής και τα κλειδιά των κεντρικών της μοτίβων. Προσδιορισμός του ιστορικού πλαισίου. Ιχνηλασία των κινήτρων που ωθούν τους ήρωες στη δράση. Ιδιαιτερότητες της διαλογικής τεχνικής. Ανάδειξη του κειμένου σε ζώσα μορφή. Οι κίνδυνοι της λανθασμένης ανάγνωσης. Από τη συγγραφική πρόθεση στο παραστάσιμο αποτέλεσμα. Η σκοπιά του θεατή: από τη νοηματική πρόσληψη του έργου στην αισθητική απόλαυση της παράστασης.

 

Διδάσκει ο Ηρακλής Δ. Λογοθέτης

 

Δεύτερος κύκλος-«Επί σκηνής»

Ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί του. Συγκρότηση του θιάσου και ανάπτυξη δεσμών εμπιστοσύνης. Διαδραστική σχέση κειμένου και σκηνοθεσίας και διδασκαλία βασικών υποκριτικών κανόνων. Η προσπέλαση στο ρόλο και ο υποκριτικός ορίζοντας. Η σκηνοθετική μέθοδος και οι αποδέκτες της. Παραστασιακοί άξονες της σκηνοθεσίας, ένδυση, εικαστικό περιβάλλον και λειτουργία του φωτός επί σκηνής. Κυρίαρχα θεατρικά ρεύματα του 20ου αιώνα (ρεαλισμός, συμβολισμός, νατουραλισμός). Σύγχρονες τάσεις της παγκόσμιας σκηνής.  Από τον Ίψεν και τον Στρίντμπεργκ στη Σάρα Κέιν.

 

Διδάσκει η Ρούλα Πατεράκη.

 

Πληροφορίες:

Η διάρκεια του Σεμιναρίου είναι τέσσερις εβδομάδες, από τις 31 Μαΐου έως τις 28 Ιουνίου, με 32 διδακτικές ώρες συνολικά. Τα μαθήματα θα γίνονται κάθε Σάββατο και Κυριακή από τις 11 π.μ. ως τις 15.00 μ.μ. στην αίθουσα Πρεβελάκη του κεντρικού κτηρίου της ΑΣΚΤ (Πατησίων 42, είσοδος από Τοσίτσα και Στουρνάρη).

Το κόστος συμμετοχής είναι 230 ευρώ κατ’ άτομο. Η εγγραφή ισχύει με την καταβολή διδάκτρων.

Θα εξεταστούν προς εισαγωγή υποψήφιοι με 50% έκπτωση στα δίδακτρα με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, αυτό προϋποθέτει κατάθεση αιτήματος με σχετικά δικαιολογητικά (φορολογική δήλωση, βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης, ταυτότητα ΑΜΕΑ) .

Παρέχεται επίσης μία υποτροφία ταλέντου με κατάθεση σχετικού φακέλου (βιογραφικό, συστατικές επιστολές, δείγμα έργου).

Οι φοιτητές και εργαζόμενοι της ΑΣΚΤ μπορούν να παρακολουθούν δωρεάν τα μαθήματα, με προϋπόθεση υποβολής σχετικού αιτήματος στην γραμματεία του προγράμματος.

Με τη λήξη των μαθημάτων η Φιλόμουσος Ακαδημία της ΑΣΚΤ χορηγεί βεβαίωση παρακολούθησης του Σεμιναρίου στους συμμετέχοντες, με προϋπόθεση την αδιάλειπτη συμμετοχή στα μαθήματα.

 

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 3897159

E-mail: elenakar@asfa.gr

Συντονιστής: Ιωάννης Σιδηρόπουλος

 

ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ   ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Α. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

1. Το θεατρικό κείμενο στην λογοτεχνική μας παράδοση.

2. Η σύλληψη της γενικής ατμόσφαιρας του έργου.

3. Εντοπισμός και κατανόηση του εστιακού θέματος.

4. Προσδιορισμός του ιστορικού πλαισίου αναφοράς.

5. Οι γενικές παράμετροι της εποχής που γράφεται το έργο.

6. Οι ειδικές συνθήκες και περιστάσεις στις οποίες αναφέρεται το έργο.

7. Η αντίληψη της χωροχρονικής ενότητας.

8. Η ανάπτυξη της πλοκής και τα κλειδιά των κεντρικών μοτίβων.

9. Ιχνηλασία των κινήτρων που ωθούν τους ήρωες στη δράση.

10. Η διαφοροποίηση των χαρακτήρων μέσα από την εξέλιξη της δράσης.

11. Οι ιδιαιτερότητες του κάθε συγγραφέα στη διαλογική τεχνική.
12. Οι κίνδυνοι της λανθασμένης ανάγνωσης.

13. Η αλλαγή των εποχών και οι μετατοπίσεις του νοήματος.

14. Από τη συγγραφική πρόθεση στο παραστάσιμο αποτέλεσμα.

15. Η ανάδειξη του κειμένου σε σύγχρονη μορφή.

16. Από τη σκοπιά του αναγνώστη στη σκοπιά του θεατή.

Διδάσκων: Ηρακλής Δ. Λογοθέτης

 

Β. ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ

1. Σκηνοθεσία - Κείμενο: Η ανάγνωση του κειμένου.

2. Σκηνοθεσία - Κείμενο: Οι πρώτες προσεγγίσεις του θέματος.

3. Σκηνοθεσία - Κείμενο: Οι πρώτες προσεγγίσεις του ύφους.

4. Σκηνοθεσία - Υποκριτική: Ανάλυση και διδασκαλία του ρόλου.
5. Σκηνοθεσία - Υποκριτική: Η ενσάρκωση και οι τεχνικές της.
6. Σκηνοθεσία - Υποκριτική: Οι γέφυρες μεταξύ των ρόλων.

7. Σκηνοθεσία και τύποι σκηνών: specific/ alternativestage.

8. Ο σκηνικός χώρος και η αισθητική του λειτουργία.

9. Το φως και η αισθητική του λειτουργία.

10. Χρόνος, ήχος, σιωπή και ρυθμός.

11. Ρεαλισμός και συμβολισμός.

12. Εξπρεσιονισμός, Αποστασιοποίηση, Στυλιζάρισμα.

13. Τραγωδία, Ίψεν, Στρίντμπεργκ.

14. Performance, SarahKane.

15. Σκηνοθεσία versusκριτική θεάτρου.

16. Portofolio/ Παράδοση.

Διδάσκουσα: Ρούλα Πατεράκη

 

 

 

 

back