Thursday 28 November 2024
Ελληνικά
English
Increase text size Decrease text size Restore default text size
RegisterLogin
ΔΑΣΤΑ

  

 

 

 

  

Path: First Page »

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΤ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ / Διδάσκουν οι: Κερασία Σαμαρά, Ηρακλής Λογοθέτης. (26/05/2014)

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΤ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ

 

Η Φιλόμουσος Ακαδημία της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών σε συνεργασία με την Επιτροπή Ερευνών της ΑΣΚΤ οργανώνει υπό την αιγίδα της ΑΣΚΤ Σεμινάριο Θεάτρου στους Δελφούς με τον τίτλο «Ανεβάζοντας ένα έργο», με διδάσκοντες την ηθοποιό και σκηνοθέτη Κερασία Σαμαρά και τον συγγραφέα και κριτικό θεάτρου Ηρακλή Δ. Λογοθέτη. Φροντιστήριο και συντονισμός Αλέξανδρος Νταβρής, ηθοποιός.

 

Το Σεμινάριο Θεάτρου αποτελείται από δύο κύκλους μαθημάτων, οι οποίοι διδάσκονται παράλληλα. Ο πρώτος κύκλος τιτλοφορείται «Η ανάγνωση του κειμένου» και ο δεύτερος «Επί σκηνής».

 

Πρώτος κύκλος- «Η ανάγνωση του κειμένου»

 

Η επιλογή του έργου και οι ερμηνευτικές αρχές της θεατρικής ανάγνωσης. Σύλληψη της γενικής ατμόσφαιρας του έργου. Η ανάπτυξη της πλοκής και τα κλειδιά των κεντρικών της μοτίβων. Προσδιορισμός του ιστορικού πλαισίου. Ιχνηλασία των κινήτρων που ωθούν τους ήρωες στη δράση. Ιδιαιτερότητες της διαλογικής τεχνικής. Ανάδειξη του κειμένου σε ζώσα μορφή. Οι κίνδυνοι της λανθασμένης ανάγνωσης. Από τη συγγραφική πρόθεση στο παραστάσιμο αποτέλεσμα. Η σκοπιά του θεατή: από τη νοηματική πρόσληψη του έργου στην αισθητική απόλαυση της παράστασης.

 

Διδάσκει ο Ηρακλής Δ. Λογοθέτης

 

Δεύτερος κύκλος-«Επί σκηνής»

 

Η λογική των χαμένων αισθήσεων και η σημασία τους στη δημιουργία μιας  παράστασης. Τρόποι  δημιουργικής ‘συγκέντρωσης’. Η λεγόμενη ‘μουσικότητα’ και η αναζήτησή της ως φορέα νοήματος. Αλληλεξάρτηση από τον συμπαίκτη. Το υπαρκτό σώμα και η ροή ενέργειας.  Η φωνή ως φορέας νοήματος και ο αρθρωμένος λόγος απεύθυνσης και ανταπόκρισης. Η σχέση της κίνησης με τον λόγο. Η ρυθμολογία και η τονικότητα σε σχέση με το νόημα. Αναζήτηση των χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου ήρωα και των σχέσεών του με τους υπόλοιπους ήρωες του έργου. Μέγεθος και ρεαλισμός.

 

Διδάσκει η Κερασία Σαμαρά.

 

Πληροφορίες:

Η διάρκεια του Σεμιναρίου είναι δέκα ημέρες, από τις 4 έως τις 13 Ιουλίου, και περιλαμβάνει καθημερινά μαθήματα με 50 διδακτικές ώρες συνολικά. Ημερομηνία προσέλευσης στο κτήριο του Σταθμού της ΑΣΚΤ στους Δελφούς όπου θα γίνονται και τα μαθήματα είναι η Παρασκευή 4 Ιουλίου και ημερομηνία αναχωρήσεως η Κυριακή 13 Ιουλίου.

Το κόστος συμμετοχής είναι 250 ευρώ κατ’ άτομο και προσαυξάνεται κατά 110 ευρώ, εφ’ όσον οι συμμετέχοντες επιθυμούν να διαμείνουν σε δίκλινα δωμάτια στο Καλλιτεχνικό Σταθμό της ΑΣΚΤ στους Δελφούς. Η εγγραφή ισχύει με την καταβολή των διδάκτρων. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει στις 27 Ιουνίου.

Θα εξεταστούν προς εισαγωγή υποψήφιοι με 50% έκπτωση στα δίδακτρα με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, αυτό προϋποθέτει κατάθεση αιτήματος με σχετικά δικαιολογητικά (φορολογική δήλωση, βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης, ταυτότητα ΑΜΕΑ) .

Οι φοιτητές και εργαζόμενοι της ΑΣΚΤ μπορούν να παρακολουθούν δωρεάν τα μαθήματα, με προϋπόθεση υποβολής σχετικού αιτήματος στην γραμματεία του προγράμματος.

Με τη λήξη των μαθημάτων η Φιλόμουσος Ακαδημία της ΑΣΚΤ χορηγεί πιστοποιητικό παρακολούθησης του Σεμιναρίου στους συμμετέχοντες, με προϋπόθεση την αδιάλειπτη συμμετοχή στα μαθήματα.

 

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 3897159

E-mail: elenakar@asfa.gr

 

ΑΝΕΒΑΖΟΝΤΑΣ  ΕΝΑ  ΕΡΓΟ  

 ΤΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΑ  ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Α. Η ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ  ΚΕΙΜΕΝΟΥ

1. Το θεατρικό κείμενο στην λογοτεχνική μας παράδοση.

2. Η σύλληψη της γενικής ατμόσφαιρας του έργου.

3. Εντοπισμός και κατανόηση του εστιακού θέματος.

4. Προσδιορισμός του ιστορικού πλαισίου αναφοράς.

5. Οι γενικές παράμετροι της εποχής που γράφεται το έργο.

6. Οι ειδικές συνθήκες στις οποίες αναφέρεται το έργο.

7. Η αντίληψη της χωροχρονικής ενότητας.

8. Η ανάπτυξη της πλοκής και τα κλειδιά των κεντρικών μοτίβων.

9. Ιχνηλασία των κινήτρων που ωθούν τους ήρωες στη δράση.

10. Η διαφοροποίηση των χαρακτήρων μέσα από την εξέλιξη της δράσης.

11. Οι ιδιαιτερότητες κάθε συγγραφέα στη διαλογική τεχνική.
12. Οι κίνδυνοι της λανθασμένης ανάγνωσης.

13. Η αλλαγή των εποχών και οι μετατοπίσεις του νοήματος.

14. Από τη συγγραφική πρόθεση στο παραστάσιμο αποτέλεσμα.

15. Η ανάδειξη του κειμένου σε σύγχρονη μορφή.

16. Από τη σκοπιά του αναγνώστη στη σκοπιά του θεατή.

Διδάσκων: Ηρακλής Δ. Λογοθέτης

 

Β. ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ

1.Τρόποι  δημιουργικής ‘συγκέντρωσης’

2.Αντίληψη σκηνικού χώρου

3.Αντίληψη περιβάλλοντος χώρου-πλατείας.

4.Αλληλεξάρτηση από τον συμπαίκτη

5.Υπαρκτό σώμα

6.Ροή ενέργειας

7.Φωνή ως φορέας νοήματος

8.Αρθρωμένος λόγος

9.Απεύθυνση-ανταπόκριση

10.Σχέση κίνησης-λόγου

11.Ρυθμολογία και η σχέση της με το νόημα

12.Τονικότητα και η σχέση της με το νόημα

13.Αναζήτηση χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου ήρωα

14.Αναζήτηση των σχέσεων του συγκεκριμένου ήρωα με τους υπόλοιπους ήρωες του έργου

15.Η λογική των χαμένων αισθήσεων και η σημασία τους στη δημιουργία μιας  παράστασης

16.Μέγεθος και ρεαλισμός. Η λεγόμενη ‘μουσικότητα’ και η αναζήτησή της ως φορέα νοήματος.

Διδάσκουσα: Κερασία Σαμαρά

back
Όσες ανακοινώσεις δεν φέρουν το λογότυπο του Γραφείου Διασύνδεσης ΑΣΚΤ, έχουν συνταχθεί από τον αντίστοιχο Φορέα, ο οποίος φέρει και την αποκλειστική ευθύνη του περιεχομένου τους. Το Γραφείο Διασύνδεσης φροντίζει μόνο για την αναδημοσίευσή τους.