Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024
Ελληνικά
English
Αυξήστε το μέγεθος του κειμένου Μειώστε το μέγεθος του κειμένου Επαναφορά προεπιλεγμένου μεγέθους
ΕγγραφήΕίσοδος
ΔΑΣΤΑ

  

 

 

 

  

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ & ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΩΡΙΑΣ&ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΣΚΤ στο πλαίσιο της έκθεσης “Διάλογος# 11:Η Μετά-Ανθρώπινη Κατάσταση" στο Κέντρο Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Δήμου Παλλήνης/Αιτήσεις ως Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016 (27/01/2016)

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ

Πατησίων 42, 106 82 Αθήνα

Τηλ.: 210.3897 159 career@asfa.gr

 


Αρ. πρ. 215/27.1.2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ / ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ

 

 

 Η Κοινωφελής Επιχείρηση Αθλητισμού Πολιτισμού Περιβάλλοντος του Δήμου Παλλήνης και το Γραφείο Διασύνδεσης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών προκηρύσσουν:

 

Διαγωνισμό για την συμμετοχή φοιτητών και αποφοίτων του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Α.Σ.Κ.Τ. στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης σύγχρονης τέχνης με τίτλο“Διάλογος  #11Η Μετά-Ανθρώπινη Κατάστασηστο  Κέντρο Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Πρώην Αποθήκες Καμπά, στην Κάντζα του Δήμου Παλλήνης.

 

Διάλογος  #11:Η Μετά-Ανθρώπινη Κατάσταση

 

Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση των 10 Διαλόγων εγκαινιάσαμε μια νέα σειρά προβληματικής. Αυτή, αφιερώνεται στηδιερεύνηση της διαπλοκής της τέχνης με άλλα πεδία, στο ζήτημα της διατομεακότητας. Εικαστικές τέχνες και τεχνολογία, αρχαιολογία, ανθρωπολογία, μουσική, πολιτικές επιστήμες, ιατρική, οικονομία, οικολογία αποτελούν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος μας.

 

Ο 11ο Διάλογος είναι το δεύτερο μέρος της ενότητας που αφορά τη σχέση με το τεχνολογικό μας παρόν και μέλλον. Επικεντρώνεται στο θέμα της μέτα-ουμανισμού (post-human). Ποιο, είναι, λοιπόν, το μετα-ανθρωπιστικό μέλλον της ανθρωπότητας; Πως νοείται το «ανθρώπινο» στην εποχή της βιοιατρικής, της βιοτεχνολογίας, της κυβερνητικής, της διαανθρωπιστικής (trans), της πλαστικής χειρουργικής και της γενετικής που διαμορφώνουν μια νέα αντίληψη του εαυτού και οργανώνουν μια νέα κατασκευή της έννοιας του ανθρώπινου; Η τέχνη έχει κατά κόρον επιδοθεί σε πολλαπλές υποθέσεις για το μέλλον, φτιάχνοντας ετεροτοπικά, ουτοπικά και δυστοπικά σενάρια. Σήμερα, όλα αυτά που περιγράφουν την διαπλοκή της τεχνολογίας με την (ανθρώπινη) φύση είναι μια πραγματικότητα. Έτσι, ανοίγεται ένα κρίσιμο πεδίο αναζητήσεων και συγκρούσεων που αφορούν τις δυνατότητες, τα όρια, τα αδιέξοδα και τις διαφυγές ως προς αυτό που μέχρι τώρα αντιλαμβανόμασταν ως ανθρωπιστικά ιδεώδη, την ανθρώπινη φύση, τα όρια του ανθρώπου να παρέμβει στη φύση (του), και την έννοια του ανθρώπινου σε όλα τα επίπεδα. Μια σειρά από ηθικά διλλήματα και ερωτήματα σε σχέση με μια (μέτα)ανθρωπιστική πολιτική διαμορφώνουν το πεδίο των προβληματισμών για το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας και του κόσμου που μας περιβάλλει. Σε αυτή τη συνθήκη η τέχνη δεν καλείται να δημιουργήσει οράματα ή φαντασίες σε σχέση με την (ανθρώπινη) φύση αλλά να σχηματίσει ενεργά πεδία προτάσεων και διεκδικήσεων, να διαμορφώσει νέα υποκείμενα, δράσης και θέασης, για τις νέες μορφές ζωής που προκύπτουν από τη συμβιωτική/υβριδική σχέση ανθρώπου και τεχνολογίας.  Στο Διάλογο 11 προσκαλούμε τα σημερινά καλλιτεχνικά υποκείμενα να μας παρουσιάσουν τις δυνατότητες της (μετα)ανθρωπιστικής συνθήκης, με τα μέσα της τέχνης που μας επιτρέπουν να μεταβολίσουμε τα πιο κρίσιμα ζητήματα της ανθρώπινης και μετά-ανθρώπινης κατάστασης.

 

Παράλληλα με την εκθεσιακή πρακτική, προγραμματίζουμε, όπως έχει καθιερωθεί, δύο σημαντικές δραστηριότητες,ΕικαστικόΕργαστήριο και Ομιλίες Καλλιτεχνών, τις οποίες ελπίζουμε να πλαισιώσουν και συνομιλητές από άλλους τομείς, προκειμένου να συζητήσουμε μαζί τους τις προοπτικές της διατομεακότητας και να δοκιμάσουμε τρόπους τολμηρών ανταλλαγών.

 

Οι δύο αυτές παράλληλες δραστηριότητες έχουν σαν στόχο την επιπλέον ενδυνάμωση της σχέσης των θεατών με τη σύγχρονη τέχνη μέσα από μια συμμετοχική και ενεργή επαφή με τους καλλιτέχνες, το καλλιτεχνικό έργο και τις θεωρίες που το πλαισιώνουν. Δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην εμπλοκή του κοινού τονίζοντας τη σημασία της αλληλεπιδραστικής διαδικασίας στην επαφή με την τέχνη και μέσω της τέχνης με την κοινωνική πραγματικότητα.

 

Στην έκθεση θα συμμετάσχουν έως 4 φοιτητές – απόφοιτοι του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της ΑΣΚΤ.

 

Οι συμμετέχοντες θα πραγματοποιήσουν ξεναγήσεις, θα δημιουργήσουν ένα εκπαιδευτικό πακέτο ξενάγησης για παιδιά (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο) και θα συμβάλλουν στη συγγραφή-επιμέλεια του καταλόγου της έκθεσης. Παράλληλα θα προετοιμάσουν και θα πραγματοποιήσουν θεωρητικές διαλέξεις με αφετηρία τη θεματική της έκθεσης , τις προεκτάσεις της στην κοινωνική πραγματικότητα  και το ρόλο της τέχνης.

 

Η έκθεση θα συνοδεύεται από έντυπη και ψηφιακή (.pdf) έκδοση καταλόγου ο οποίος θα περιλαμβάνει ενημερωτικό κείμενο ως προς τη θεματική της έκθεσης, κείμενα και φωτογραφίες παρουσίασης των έργων των συμμετεχόντων καλλιτεχνών, καθώς και βιογραφικά σημειώματα. 

 

Η επιλογή των συμμετεχόντων γίνεται από πενταμελή επιτροπή που αποτελείται από εκπροσώπους του Δήμου Παλλήνης και μέλη ΔΕΠ της Α.Σ.Κ.Τ. 

 

Οι προτάσεις συμμετοχής θα πρέπει να περιλαμβάνουν:

 

 

·        Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

·        Κείμενο σχετικό με το θέμα της έκθεσης από 300 έως 500 λέξεις

 

 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν τις προτάσεις τους σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή στο Γραφείο Διασύνδεσης της Α.Σ.Κ.Τ. (career@asfa.gr / Πατησίων 42, 10682, Αθήνα / Τ: 210.3897159) έως την Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016. 

 

Τα αποτελέσματα πρόκειται να κοινοποιηθούν άμεσα μέσω της ιστοσελίδας του Γραφείου Διασύνδεσης της Α.Σ.Κ.Τ και της ιστοσελίδας της Κ.Ε.Α.Π.Π.Δ.Π.

 

Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή 1 Απριλίου 2016

Διάρκεια έκθεσης έως και Σάββατο 16 Απριλίου 2016

 

Επιμέλεια έκθεσης: Νίκος Αρβανίτης, Ελπίδα Καραμπά

 

Υπεύθυνοι Προγράμματος για το Γραφείο Διασύνδεσης:

Γιάννης Σκαλτσάς, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Εικαστικών Τεχνών ΑΣΚΤ

 

Συντονισμός για το Γραφείο Διασύνδεσης: Έλενα Καρύμπακα

 

επιστροφή
Όσες ανακοινώσεις δεν φέρουν το λογότυπο του Γραφείου Διασύνδεσης ΑΣΚΤ, έχουν συνταχθεί από τον αντίστοιχο Φορέα, ο οποίος φέρει και την αποκλειστική ευθύνη του περιεχομένου τους. Το Γραφείο Διασύνδεσης φροντίζει μόνο για την αναδημοσίευσή τους.