Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024
Ελληνικά
English
Αυξήστε το μέγεθος του κειμένου Μειώστε το μέγεθος του κειμένου Επαναφορά προεπιλεγμένου μεγέθους
ΕγγραφήΕίσοδος
ΔΑΣΤΑ

  

 

 

 

  

10η ANIMART – Βιωματικό Σχολείο Τεχνών και Forum Νέων Καλλιτεχνών (εργαστήρια, διαλέξεις) / Δελφοί / 16-24 Ιουλίου 2016 (18/05/2016)

 

10η ANIMART 2016

 

www.animartgreece.eu

 

 

 

Επιστημονική Υπεύθυνη

Χρυσάνθη Σωτηροπούλου

 

 

H 10η ANIMART – Βιωματικό Σχολείο Τεχνών και Forum Νέων Καλλιτεχνών, θα πραγματοποιηθεί στους Δελφούς, από 16 έως 24 Ιουλίου 2016, με τη συμμετοχή πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, προωθώντας τις πολιτιστικές ανταλλαγές, την καινοτόμα δημιουργικότητα και τον διεπιστημονικό διάλογο. Ο Απόλλων, η Δελφική μυθολογία και η σύγχρονη πραγματικότητα θα προσεγγιστούν από τους μετέχοντες, μέσα από εργαστήρια, μαθήματα, προβολές, εκθέσεις, διαγωνισμούς, ημερίδες.

 

H ANIMART απευθύνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα: νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές, φοιτητές, τους νέους δημιουργούς αλλά και τους φιλότεχνους, που θα ήθελαν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους γύρω από τις τέχνες, μετατρέποντας τις γνώσεις αυτές σε εργαλείο δουλειάς, με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών.

Η διοργάνωση στους Δελφούς 2016 απευθύνεται επίσης στους Απόδημους Έλληνες και τους ξένους νέους επιστήμονες και καλλιτέχνες, αποβλέποντας στην εμβάθυνση των σχέσεών τους με αυτόν τον παγκόσμιας κληρονομιάς αρχαιολογικό τόπο.

Βασική φιλοσοφία μας είναι η δημιουργική συμμετοχή στα μαθήματα, τα εργαστήρια, τις εκθέσεις, τις διαλέξεις, τις καλλιτεχνικές δράσεις, τις υπαίθριες δραστηριότητες και τις περιηγήσεις, καθώς εκτιμάται ότι η πρόσληψη της γνώσης μέσα από το βίωμα της συμμετοχής είναι συνδυασμός ανεκτίμητος.

Πανεπιστημιακοί, επιστήμονες, επαγγελματίες δημιουργοί και νέοι καλλιτέχνες, προσφέρουν και μοιράζονται τις γνώσεις, τα ταλέντα, τις δεξιότητές τους και την πείρα τους, μέσα από μια αμφίδρομη διαδραστική σχέση.

Η αξιοποίηση του διαδικτύου διευρύνει και διευκολύνει τη συμμετοχή ατόμων, ομάδων, πανεπιστημίων, ακαδημαϊκών φορέων και ιδρυμάτων από όλο τον κόσμο.

Σχεδιάζονται δράσεις σύγχρονης αντίληψης με δημιουργούς που θα εμπνέονται από τη διαχρονική παρακαταθήκη των Δελφών στον τομέα των ιδεών, της τέχνης και του πολιτισμού.

Προετοιμάζονται επίσης εκδηλώσεις, δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα υλοποιηθούν στην ευρύτερη περιοχή με τη συνεργασία των τοπικών φορέων και του ντόπιου επιστημονικού και καλλιτεχνικού δυναμικού.

 

 

 

Επιμορφωτές

(H λίστα ενδέχεται να επικαιροποιηθεί)

 

BOKOWIEC MARK, Συνθέτης, Πανεπιστήμιο Huddersfield, Ηνωμένο Βασίλειο

OH SOON-HWA, Φωτογράφος, Eπίκουρη Καθηγήτρια, Nanyang Technological University, Σιγκαπούρη

PECQUET FRANΚ, Καθηγητής, Université Paris Ι, Panthéon Sorbonne, Γαλλία

POLOTTI PIETRO, Καθηγητής, Music Informatics, Conservatory “Giuseppe Tartini” of Trieste, Ιταλία

WILSON - BOKOWIEC JULIE, Vocalist, Performer, Πανεπιστημιακή ερευνήτρια, Ηνωμένο Βασίλειο

ΓΕΩΡΓΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, Μουσικός, Πανεπιστημιακός

ΚΑΨΟΥΛΗ ΧΡΥΣΑ, Ηθοποιός, Σκηνοθέτης

ΛΙΤΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ, Γλύπτρια, Καθηγήτρια, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας

ΛΟΥΛΕΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, Σκηνοθέτης

ΜΑΝΟΧΗ ΕΥΔΟΚΙΑ, Χορογράφος, Θεατρολόγος

ΜΕΡΑΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών

ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΤΟΡΑ, Πιανίστα, Καθηγήτρια πιάνου, Ωδείο Αθηνών

ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΙΣΣΥ, Σκηνοθέτης

ΣΥΜΒΟΥΛΙΔΗΣ ΟΡΕΣΤΗΣ, Εικαστικός

ΤΗΕ MILENA PRINCIPLE, Organization

ΤΗΛΙΓΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Επίκουρος Καθηγητής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

ΤΟΚΑΤΛΙΑΝ ΚΡΙΣΤΙΝ, Πιανίστα, Καθηγήτρια πιάνου, DEREE - The American College of Greece

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

(Ενδέχεται να επικαιροποιηθούν. Τα αποτελέσματά τους θα παρουσιαστούν την τελευταία ημέρα)

 

 

ΓΛΥΠΤΙΚΗ

Με την Αφροδίτη Λίτη

 

Η Αφροδίτη Λίτη, γλύπτρια, καθηγήτρια Γλυπτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, οργανώνει εργαστήριο γλυπτικής για φοιτητές της ΑΣΚΤ, με κεντρικό θέμα τη Δελφική μυθολογία. Τα αποτελέσματα του Εργαστηρίου θα εκτεθούνε στον Αρχαιολογικό Χώρο των Δελφών.

 

 

 

ΨΗΦΙΑΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ

Με τον Ορέστη Συμβουλίδη

 

Η ψηφιακή γλυπτική είναι προσομοίωση της κλασικής γλυπτικής διαδικασίας μέσω προγραμμάτων τρισδιάστατου σχεδιασμού. Η γνώση του προγράμματος στο οποίο ο καλλιτέχνης θα εργαστεί και οι παραδοσιακές αρχές του σχεδίου συνδέονται ώστε τελικό εικαστικό αποτέλεσμα να είναι το προσδοκώμενο. Το zbrush είναι το περισσότερο διαδεδομένο πρόγραμμα ψηφιακής γλυπτικής και το πλέον ισχυρό αφού έχει επικρατήσει στην παγκόσμια αγορά. Στο συγκεκριμένο σεμινάριο ο σπουδαστής θα διδαχτεί τις βασικές αρχές του προγράμματος και παράλληλα θα μάθει πως να δημιουργεί με αποτελεσματικό τρόπο ένα ψηφιακό γλυπτό ικανό να χρησιμοποιηθεί σε μια ταινία animation, ως character design ή ως illustration σε ένα υποτιθέμενο εξώφυλλο περιοδικού.

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Με τον Κωνσταντίνο Τηλιγάδη

 

Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα εκπαιδευτούν στην δημιουργία τρισδιάστατων χώρων με ηλεκτρονικό υπολογιστή. Στο τέλος του σεμιναρίου θα πρέπει να ολοκληρώσουν εργασία (τελικό βίντεο) με θεματική ενότητα (Project) σε σχέση με την σκηνογραφική αναπαράσταση θεατρικού ή κινηματογραφικού έργου.

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ

Με τον Βασίλη Λουλέ

 

Δίδακτρα: 80 ευρώ 

 

Ο σκηνοθέτης Βασίλης Λουλές οργανώνει εργαστήριο υλοποίησης ντοκιμαντέρ και πώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως διδακτικό εργαλείο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ

Με τη Χρύσα Καψούλη και τη Σίσσυ Παπαθανασίου

 

Δίδακτρα: 80 ευρώ 

 

Σεμινάριο με βάση το κείμενο της Νέκυιας του Ομήρου και τα υλικά του Physical/Devised διοργανώνεται από τις Χρύσα Καψούλη, πάνω στην αρχιτεκτονική σώματος και λόγου, και Σίσσυ Παπαθανασίου πάνω στη σκηνική αφήγηση (κειμενικές και παραστασιακές τεχνικές και φόρμες)

Οι συμμετέχοντες θα βιώσουν σφαιρικά όλη τη διαδικασία της δημιουργίας μιας παράστασης που, στο τέλος του σεμιναρίου, θα παρουσιαστεί στον προαύλιο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Δελφών.

Το σεμινάριο θα περιλαμβάνει ασκήσεις πάνω σε κείμενα αναφοράς (και υλικό που θα προκύψει στη διαδικασία), και ομαδικές physical ασκήσεις (φωνής και σώματος) που στόχο έχουν την επινόηση προσωπικής υποκριτικής ταυτότητας και την κατάκτηση διακριτού καλλιτεχνικού ιδιώματος.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες: ηθοποιούς, δραματουργούς, θεατρολόγους, σκηνοθέτες, σε σπουδαστές και λάτρεις της θεατρικής τέχνης.

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟΥ

Με την Ευδοκία Μανόχη

 

Η χορογράφος και θεατρολόγος Ευδοκία Μανόχη οργανώνει ένα εργαστήριο χοροθεάτρου, με θέμα την πάλη του Απόλλωνα με τον Δελφικό Πύθωνα.

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΗΧΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

THE ORACLE PROJECT

 

Συντονισμός: Αναστασία Γεωργάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Εργαστήριο Μουσικής Ακουστικής και Τεχνολογίας, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ

 

----------------

 

Tρίτη 19/7/2016

Αναστασία Γεωργάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Εργαστήριο Μουσικής Ακουστικής και Τεχνολογίας, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ

Πρωϊνό Σεμινάριο: Ετεροτοπικά ηχοτοπία των Μαντείων (3 ώρες)

 

Το σεμινάριο στοχεύει στην προσέγγιση διαφόρων θεωριών περί ηχοτοπίων, αναφορικά με υπάρχοντα ιστορικά ηχοτοπία, ή στην παρουσίαση ήλεκτρο-ακουστικών μουσικών έργα βασισμένα στη θεωρία της Ετεροτοπίας (Μ. Φουκώ)

Στο θεωρητικό μέρος της παρουσίασης (3 ώρες) θα επικεντρωθούμε στη σύνδεση μεταξύ ακουστικής οικολογίας και βιο-μουσικολογίας, με τη θεωρία των ηχοτοπίων και της σύνθεσης. Θα παρουσιαστούν επίσης, έργα κάποιων φοιτητών, τα οποία έχουν υλοποιηθεί στο Εργαστήριο Μουσικής Ακουστικής και Τεχνολογίας, του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, του Πανεπιστημίου Αθηνών και θα εξεταστεί η συλλογή και ανάλυση διαφόρων κατηγοριών ήχων σε συγκεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους. Τέλος, θα εστιάσουμε στη σύνδεση του τοπίου με το παρόν και το παρελθόν, μέσα από την ιστορία, την ποίηση και τη φιλοσοφία (Tέττιξ, Αηδών, Μέτων).

 

 

Aπογευματινό Εργαστήριο: Ηχο-περίπατος και αρχαιοακουστική (2 ώρες)

 

Από την Κασταλία Πηγή στο Κωρύκειον Άντρο: Αρχαιοακουστική, και συλλογή ήχων. Κατά τη διάρκεια αυτού του ηχοπεριπάτου, θα αφουγκραστούμε το μυθικό και ιστορικό ηχητικό τοπίο των Δελφών μέσω της συγκεκριμένης διαδρομής, θα συλλέξουμε ήχους και θα εστιάσουμε σε ειδικά ακουστικά φαινόμενα.

 

 

------------------------

 

 

Τετάρτη 20/7/2016

Dr. Frank Pecquet, Συνθέτης / Αναπληρωτής Καθηγητής, Visual Arts Department, Πανεπιστήμιο Σορβόννη Ι, Παρίσι, Γαλλία

 

Πρωϊνό Σεμινάριο - Σχεδιάζοντας ήχους (3 ώρες)

 

Μια ιστορική προοπτική. Έννοιες όπως: ηχητική επένδυση, ηχητική ταυτότητα ή σχεδιασμός ήχων, ή μουσική διασκευή, χαρτογράφηση ήχων και μουσική ατμόσφαιρα χαρακτηρίζουν την πραγματική διάσταση που η σημερινή μουσική μπορεί να συμπεριλαμβάνει, εξελίσσοντας τα διαφορετικά ύφη της: από τις ήχο-τέχνες στον παραγωγικό σχεδιασμό ήχων, μέχρι τους ηχο-περιπάτους και τα διαδραστικά πολυεμεσικά περιβάλλοντα.

 

 

Aπογευματινό Εργαστήριο - Από τον σχεδιασμό ήχων, στον σχεδιασμό μουσικής. The Oracle Project (2 ώρες)

 

Ο Δρ. Frank Pecquet θα συνεργαστεί με μια ομάδα φοιτητών προκειμένου να αναπτύξουν μέρος του Oracle Project. Σχεδιασμός, προσανατολισμένος σε γεγονότα και πιο συγκεκριμένα σε αντικείμενα, που μειώνουν τον ήχο κατά τη χρήση τους. Από τη μία πλευρά, μια ηχογράφηση επιτρέπει την ενίσχυση του ήχου και την άπειρη αναπαραγωγή του μέσω μηχανημάτων που αυξάνουν την προστιθέμενη αξία του. Από την άλλη πλευρά, η έννοια της αναπαραγωγής είναι συστατική των αντικειμένων σχεδιασμού, αντιπροσωπεύει την αντικειμενοποίηση του ήχου. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, το περιβάλλον επηρεάζει την ακουστική πραγματικότητα, συμβάλλοντας στη διαδικασία της δημιουργίας.

 

 

 -------------------------

 

 

Πέμπτη 20/7/2016

Dr. Pietro Polotti, Συνθέτης / Αναπληρωτής Καθηγητής, Conservatorio di Trieste G. Tartini, Iταλία

 

Πρωινό Σεμινάριο – Χορεύοντας διαδραστικά (3 ώρες)

 

Δημιουργία ήχων μέσω των υπολογιστών ως μέρος ενός καινοτόμου και γόνιμου καλλιτεχνικού κόσμο. Στις διαδραστικές τέχνες, πραγματικά, αυτή είναι συνήθης πρακτική προσέγγισης και συγχώνευσης σε ένα ενιαίο καλλιτεχνικό προϊόν, πολλαπλών διαύλων επικοινωνίας, αναφορικά με διαφορετικούς τρόπους αντίληψης, που μπορεί να πάει από το ακουστικό στο οπτικό, με απτικό και ιδιοδεκτικό* τρόπο. Αυτός ο τρόπος διαδικασίας, που ορίζεται με τον όρο πολυτροπικότητα, αναφέρεται όχι μόνο στην παρουσία πολλών ερεθισμάτων που δρουν ταυτόχρονα, αλλά επίσης στη συνεργική δράση τους, που δημιουργεί κάτι διαφορετικό από ένα απλό άθροισμα των μεμονωμένων συστατικών.

 

* Η Ιδιοδεκτικότητα, γνωστή και ως έκτη αίσθηση, είναι η δυνατότητα που έχει το κεντρικό νευρικό σύστημα του ανθρώπου, να φέρνει σε επαφή και να συντονίζει τα διάφορα τμήματα του σώματος μεταξύ τους.

 

 

Aπογευματινό Εργαστήριο – Sonic objects (2 ώρες)

 

Το εργαστήριο είναι μια εισαγωγή στο πεδίο των διαδραστικών ηχοτεχνών. Το θεωρητικό μέρος συμπληρώνεται με πρακτικές εφαρμογές, που αποσκοπούν στη δημιουργία απλών διαδραστικών περιβαλλόντων για παραστάσεις (performances) ή / και εγκαταστάσεις (installations) επικεντρωμένες σε ήχους με μια πολύτροπη προοπτική. Οι τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν, θα κυμαίνονται από την απλή χρήση (plug and play) ελεγκτών (controllers), μέχρι τα αντικείμενα εκείνα τα οποία θα εμπλουτίζονται τεχνολογικά, με τη βοήθεια αισθητήρων και ενεργοποιητών που θα κατασκευάζονται και θα προγραμματίζονται από τους συμμετέχοντες.

 

 

----------------------

 

 

Παρασκευή 21/7/2016

Dr Mark Bokowiec & Dr Julie Wilson-Bokowiec

Πρωϊνό Σεμινάριο – The Βodycoder© System (3 ώρες)

 

Ο Δρ Μark Bokowiec και η Δρ Julie Wilson-Bokowiec θα παρουσιάσουν τις διαδραστικές ηλεκτρο-ακουστικές μουσικές εφαρμογές τους με τη χρήση του συστήματος Bodycoder©

Ο Δρ ΜarkBokowiec θα συζητήσει για τις τεχνικές και τη σύνθεση των μεθοδολογιών που χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση διαδραστικών συνθέσεων για εκτελεστή (performer) και το Σύστημα Bodycoder©, με ιδιαίτερη αναφορά στις επιλογές που γίνονται όσον αφορά στην καταγραφή των πληροφοριών που προέρχονται από τους αισθητήρες και το Kinaesonics: δηλαδή την κωδικοποίησή τους σε πραγματικό χρόνο και την καταγραφή του ήχου, την επεξεργασία και χωροθέτησή του ως χειρονομιακή έκφραση. Ο Μαρκ θα μιλήσει επίσης για την εξέλιξη των διαδραστικών πρακτικών του αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 ετών.

 

H Δρ Julie Wilson-Bokowiec θα μιλήσει για τις ειδικές δεξιότητες του ερμηνευτή (performer): μουσικές, χειρονομιακές και αντιληπτικές, οι οποίες, ως μέρος της δουλειάς της, συνδέονται αλληλοεπιδραστικά, με το Σύστημα Bodycoder©.

Η Julie θα περιγράψει τη σχέση μεταξύ διαλόγου και αλληλεπίδρασης, το κύκλωμα διάδρασης, τις ψυχαναλυτικές και Κυβερνητικές (cybernetics) διαστάσεις του εγχειρήματος, όπως εκείνη το βλέπει, και θα συζητήσει για την κοινωνική και πολιτιστική σημασία των διαδραστικών πρακτικών, ως μέσο για την απόκτηση αυτογνωσίας μέσα στην κοινωνία.

 

 

Aπογευματινό Εργαστήριο: Δημιουργώντας εικονικές φωνές μέσω του Βodycoder© System (2 ώρες)

 

Ο στόχος είναι ένας αυτοσχεδιασμός με τη χρήση του συστήματος Bodycoder© που θα διερευνά το αστικό ηχητικό τοπίο, τα παραδοσιακά και αρχαία ελληνικά μουσικά όργανα, την ελληνική γλώσσα, τόσο την αρχαία όσο και τη σύγχρονη (μέσα από μια σειρά κειμένων), προκειμένου να εξεταστεί δημιουργικά η ιδέα του διαλόγου, της αλληλεπίδρασης, της διαμεσολάβησης (μαντικής) και της κυβερνητικής (cyberrnetics).

Προσκαλούμε, επίσης, εικαστικούς καλλιτέχνες / μεταπτυχιακούς φοιτητές που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν επιτοπίως στοιχεία που θα προκύπτουν από το Σύστημα Bodycoder© ως πρώτες πληροφορίες για εικονοποίηση.

 

 

 

 

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

 

ΕΚΘΕΣΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΛΙΤΗ

Η Αφροδίτη Λίτη, γλύπτρια και καθηγήτρια γλυπτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας θα εκθέσει έργα της στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών.

 

 

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

 

H ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ - Το Καταραμένο Φίδι

Έργo 6 (1949 - 1950)

Σουίτα μπαλέτoυ για δυο πιάνα και φωνή

 

Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά από το «Ελληνικό Χορόδραμα» της Ραλλούς Μάνου, σε χορογραφία της ίδιας, τον Μάρτιο του 1951, στο Θέατρο Ρεξ, έχοντας ως θέμα, μια από τις πιο γνωστές ιστορίες του Καραγκιόζη και του Θεάτρου Σκιών. Τα σκηνικά και κοστούμια είχε σχεδιάσει ο Νίκος Χατζηκυριάκος - Γκίκας. Στην πρώτη εγγραφή του έργου πιάνο έπαιξε ο ίδιος ο συνθέτης Μάνος Χατζιδάκις, ενώ σε επόμενη ηχογράφηση πιάνο έπαιξαν οι Γιάννης Παπαδόπουλος και Αργύρης Κουνάδης. Ο Γιώργoς Μoύτσιoς πρωτοερμήνευσε τα δύο τραγούδια του έργου, και, αργότερα, τα ηχογράφησε και ο βαρύτονος Σπύρος Σακκάς, συνοδευόμενος από τον Μάνο Χατζιδάκι στο πιάνο.

 

Το έργο:

 

ΠΡΩΤΗ ΠΡΑΞΗ

1. Εισαγωγή – Πρόλογος

2. Τελάλημα – Καυγάς – Τελάλημα (τραγούδι)

3. Σερενάτα του Νιόνιου

4. Είσοδος του Πασά – Σουρούπωμα – Χορός της Βεζυροπούλας

5. Χορός της μοιρασιάς

 

ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΡΑΞΗ

1. Κάτω στο ρέμα (τραγούδι) – Νοσταλγικός και πολεμικός χορός του Καραγκιόζη

2. Χορός του Νιόνιου – Χορός των τριών Εβραίων – Χορός του Μπαρμπα-Γιώργου

Είσοδος του Μεγαλέξαντρου – Σκότωμα του Φιδιού – Έξοδος του Μεγαλέξαντρου

3. Μεγάλος χορός του Καραγκιόζη

4. Τελικός χορός – Επίλογος

 

Σύνοψη

Όλη η χώρα είναι τρομοκρατημένη από την εμφάνιση ενός τρομερού φιδιού. Την κρίσιμη στιγμή ο Πασάς προσφέρει ένα γενναίο ποσό και το χέρι της κόρης του σε όποιον καταφέρει να σκοτώσει το τέρας. Διάφοροι ήρωες παρελαύνουν προσπαθώντας μάταια να σκοτώσουν το φίδι, αλλά μόνον ο Μεγαλέξαντρος αποδεικνύεται άξιος αντίπαλος. Ο Καραγκιόζης, που παρεμβαίνει και τον βοηθάει σε μια κρίσιμη στιγμή, πανηγυρίζει πιστεύοντας πως σκότωσε ο ίδιος το θεριό. Στο τέλος η αλήθεια αποκαλύπτεται και ο Καραγκιόζης τρώει ένα γερό χέρι ξύλο, μέσα στη γενική θυμηδία.

 

 

 

ΠΥΘΙΑ: DELPHINE21 (Παγκόσμια πρεμιέρα)

Για solo vocalist / performer, live Max/MSP, multi-channel immersive diffusion και Bodycoder© System

Με τους Marc Bokowiec καιJulie Wilsοn-Bokowiec

 

Το ΠΥΘΙΑ: DELHINE 21 παρουσιάζει μια ζωντανή διαμεσολάβηση, μεταφέροντας την αίσθηση της αρχαίας πρακτικής των ιερειών του Δελφικού Μαντείου στον 21ο αιώνα. Aναπλάθει και αποκαλύπτει τη σημασία της πρακτικής αυτής για τη σύγχρονη επιτέλεση (performance).

Μέσω της χρήσης της νέας τεχνολογίας του (Bodycoder© System), η φωνή της ερμηνεύτριας υπόκειται σε ψηφιακή και χειρονομιακή επεξεργασία από τον χειριστή του Συστήματος, δημιουργώντας ασυνήθιστα ηχητικά τοπία και εκτεταμένα φωνητικά δημιουργήματα, που ανακαλούν ένα βαθιά ηχητικό σύμπαν, που περνά από το ανθρώπινο στο ψηφιακό, από το πραγματικό στο μυθικό, από το εικονιστικό στο αφηρημένο.

Το σκηνικό αφήγημα παρουσιάζει την κατάσταση της ερμηνεύτριας / Πυθίας ως διάμεσο υποκείμενο (medium), διαμεσολαβήτρια, ηθική αυτουργό, σκεύος και καταγραφέα των δικών της μεταλλάξεων.

Έμφυλες φωνητικές καταγραφές ανατρέπονται εσκεμμένα και αποδομούνται, εκτεταμένες φωνητικές τεχνικές και εθνοτικοί τρόποι εκφοράς του λόγου (κραυγές, οιμωγές, επιφωνήματα κ.λπ.) προσφέρουν ασυνήθιστες ακουστικές αντηχήσεις, που περιελίσσονται σε νέες ακουστικές και φυσικές διαδρομές, γεμάτες από ρέουσες ηχητικές πολλαπλότητες, αποδομημένες ηχητικές οντότητες, εφήμερους χαρακτήρες, χορικούς σχολιαστές, θηρία και μυθική ψηφιακή πανίδα και χλωρίδα.

Η επιτέλεση ακολουθεί μια οιονεί τελετουργική δομή, αντλώντας έμπνευση από τις προφητικές εκστάσεις της Κασσάνδρας, όπως περιγράφονται από τον Αισχύλο στον «Αγαμέμνονα», αρχίζοντας με μια επίκληση προς τον Θεό Απόλλωνα, στο λαμπερό φως και τη φωτιά.

 

[Η παραγωγή του έργου γίνεται με την ευγενική υποστήριξη της Αναστασίας Γεωργάκη, Αναπληρώτριας Καθηγήτριας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ]

 

Οι δημιουργοί:

 

Ο Δρ. MARK BOKOWIEC (συνθέτης / πανεπιστημιακός) και η Δρ. Julie WILSON - BOKOWIEC (performer / vocalist / πανεπιστημιακή ερευνήτρια) είναι βραβευμένοι καλλιτέχνες με διεθνή φήμη ως καινοτόμοι δημιουργοί στον τομέα της ζωντανής χειρονομιακής διάδρασης.

Θεωρούνται καταξιωμένοι στον τομέα των ζωντανών διαδραστικών παραστάσεων με χειρονομιακές εφαρμογές και στη διαχείριση της φωνής και της επεξεργασίας του ήχου με το Σύστημα Bodycoder©.

Το έργο τους φιλοξενείται συχνά σε διεθνή φεστιβάλ τεχνών και έχει υποστηριχθεί από το Βρετανικό Συμβούλιο, το Κέντρο Τεχνών Banff του Καναδά, και το Συμβούλιο Τεχνών της Αγγλίας.

Τους έχουν αναθέσει να δημιουργήσουν έργα μεταξύ άλλων, το Μουσείο Επιστημών του Λονδίνου, το Wellcome Trust (LSM), οι Wakefield City Art Galleries, και έχουν επίσης δημιουργήσει έργα κατά τη διάρκεια φιλοξενίας τους (residency) στο Κέντρο Τεχνών Banff (Καναδάς), στο STEIM (Άμστερνταμ), στο Confederation Centre for the Arts (Καναδάς), στο Θέατρο Traffo (Βουδαπέστη), στο Dartington College of Arts (Ηνωμένο Βασίλειο).

Ο Mark έχει γράψει διαδραστικά έργα για σολίστες στο τρομπόνι και άλλα πνευστά όργανα, και ένα μεγάλο αριθμό ηλεκτροακουστικών συνθέσεων. Το έργο του «Αmera» ήταν μεταξύ των κορυφαίων υποψηφίων για το σημαντικό βραβείο σύνθεσης Arts Electroniques des Concours Internationaux de Bourges.

Η Julie Wilson - Bokowiec είναι μια καταξιωμένη performer και μουσικός.

Έχει συνεργαστεί με αυθεντίες όπως με τη Lindsey Kemp, τον αυστριακό καλλιτέχνη Hermann Nitsch και τον Genesis P-Orridge μεταξύ άλλων. Έχει δημιουργήσει πρωτότυπα έργα για την όπερα και το μουσικό θέατρο και έχει γράψει και υλοποιήσει μια σειρά από βραβευμένα θεατρικά έργα.

Ο Mark Bokowiec διευθύνει τα στούντιο Ηλεκτρο-ακουστικής Μουσικής και το νέο Διαδραστικό Ερευνητικό Εργαστήριο του Πανεπιστημίου του Huddersfield, όπου διδάσκει επίσης διαδραστικές επιτελέσεις, interface και σχεδιασμό και σύνθεση συστημάτων.

Το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Huddersfield βραβεύτηκε πρόσφατα με το Επετειακό Βραβείο της Βασίλισσας (Queen’s Anniversary Prize) για την «ηγετική, σε παγκόσμιο επίπεδο, προσπάθειά του προώθησης, παραγωγής και παρουσίασης της σύγχρονης μουσικής σε ένα διεθνές ακροατήριο».

Η Julie Wilson-Bokowiec είναι σήμερα επισκέπτης ερευνήτρια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Huddersfield.

 

 

 

ΚΟΜΙΤΑΣ: ΤΑ ΙΧΝΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΑΡΜΕΝΙΑΣ

— O προσωπικός μου περίπατος, μέσα από τη μουσική για πιάνο, Αρμενίων συνθετών

Ρεσιτάλ πιάνου και διάλεξη της Κριστίν Τοκατλιάν

 

Ο σκοπός αυτής της διάλεξης-συναυλίας είναι η προβολή του Αρμένικου πολιτισμού μέσα από έργα για σόλο πιάνο γραμμένα στον 20ό αιώνα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η Αρμενική μουσική αντιμετωπίστηκε για πρώτη φορά ως μια έκφραση ενός διεθνούς πολιτισμού, ακολουθώντας δύο κατευθύνσεις: έμπνευση από την παραδοσιακή μουσική της χώρας ή χρήση σύγχρονων, πρωτοποριακών μεθόδων σύνθεσης. Καθ᾽όλη τη διάρκεια της ζωής του ο Κομιτάς Βαρταμπέτ (Αρχιμανδρίτης Σογομόν Σογομονιάν, 1869-1935) δούλεψε για την πραγματοποίηση του μοναδικού του στόχου. Να ανακαλύψει και να ερμηνεύσει την αυθεντική, γνήσια Αρμενική μουσική παράδοση, εγκαθιδρύοντας τις ρίζες ενός σαφούς εθνικού Αρμένικου χαρακτηριστικού ύφους. Μέσα από τις αναρίθμητες περιηγήσεις του στα χωριά και τη φύση της Αρμενίας καθώς και μέσω της δημιουργικής ζωής του, ο Κομιτάς έθεσε τα θεμέλια των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών στοιχείων της Αρμενικής μουσικής: ένα αμάγαλμα λαϊκής και θρησκευτικής μουσικής παράδοσης αιώνων με σύγχρονες τεχνικές σύνθεσης. Έτσι, ο Κομιτάς είναι "παρόν" στη μουσική των μεταγενεστέρων του, έχοντας αφήσει τα χνάρια του ως πηγή έμπνευσης για όλους, καθιστώντας τον ως την πιο σημαντική φιγούρα στην ιστορία της μοντέρνας Αρμενικής μουσικής.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Κομιτάς: Έξι Χοροί

Γιερανκί, Ουναμπί, Μαραλί, Σουσικί, Γιετ-Αράτς, Σορόρ

Ε. Αρουτιουνιάν: Πρελούδιο και Τοκκάτα

Ε. Μπαγντασσαριάν: Από τα 24 Πρελούδια

Πρελούδιο σε σι ελάσονα

Πρελούδιο σε ντο δίεση ελάσονα

Ε. Αριστακεσσιάν: Φανταστικές Παραλλαγές

Α. Αρουτιουνιάν: Τρεις Μουσικές Εικόνες

Ι.   Ο Ανεμος Φύσηξε στα Βουνά

ΙΙ. Στην Πεδιάδα του Αραράτ

ΙΙΙ. Χορός των Στρατιωτών του Σασούν

Α. Χατσατουριάν: Τοκκάτα 

 

Κριστίν Τοκατλιάν, Ελλάδα

Η Κριστίν Τοκατλιάν, είναι μια δεξιοτέχνης πιανίστα που έχει λάβει εξαιρετικούς επαίνους για τις ακαδημαϊκές της διακρίσεις αλλά και τη γεμάτη πάθος ερμηνεία της. Το 2008 της απονεμήθηκε το βραβείο "Ελένη Μυκονίου" από την Ακαδημία Αθηνών. Με την ενθάρρυνση της οικογένειάς της, έμαθε να εκτιμά την αξία της κλασικής μουσικής και από την ηλικία των έξι ετών έκανε ήδη τα πρώτα της μαθήματα πιάνου στο Εθνικό Ωδείο. Η εκπαιδευτική της σταδιοδρομία υπό την καθοδήγηση του καθηγητή της Μανώλη Κοκκάλη κορυφώθηκε με το Δίπλωμα Πιάνου το οποίο και πήρε με βαθμό Άριστα παμψηφεί και πρώτο βραβείο, από το Εθνικό Ωδείο. Μαθητεύοντας πλάι σε διάσημους πιανίστες συμπεριλαμβανομένων των Δημήτρη Τουφεξή, Yu Chun Yee και Bernard Roberts από το 1996 έως το 1999, η Κριστίν έλαβε το Πτυχίο Bachelor of Arts in Music από το Deree College, και ανώτερα μεταπτυχιακά διπλώματα από το Βασιλικό Κολέγιο του Λονδίνου (Royal College of Music in London - PGDip, PGAdvDip).

Πραγματοποιώντας σόλο ρεσιτάλ, κοντσέρτα και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιταλία, τη Γερμανία, το Λίβανο και την Αρμενία στο πλευρό διακεκριμένων καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων το κρατικό κουαρτέτο της Αρμενίας "Κουαρτέτο Κομιτάς, η συναυλιακή πορεία της Κριστίν περιλαμβάνει έργα κλασικών, ρομαντικών και σύγχρονων συνθετών, καθώς και πειραματική μουσική, εκτελεσμένα με το χαρακτηριστικό ταμπεραμέντο της που αναμφισβήτητα πηγάζει από την Αρμενική της καταγωγή. Και με το ίδιο πάθος και φλόγα ερμήνευσε το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Χατσατουριάν σε πρώτη εκτέλεση με τη ΚΟΘ, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης το 2010.

Η Κριστίν μεταδίδει τις γνώσεις και το ταλέντο της μέσω της διδασκαλίας, καθώς είναι καθηγήτρια του Μουσικού Τμήματος στο Deree College αλλά και καθηγήτρια πιάνου στο Μαιάνδριο Ωδείο.

Το ενδιαφέρον της για την Αρμενική μουσική την οδήγησε στη βαθύτερη έρευνά της, στα πλαίσια του Διδακτορικού προγράμματος στο Goldsmiths – University of London, με θέμα διατριβής την πιανιστική γραφή στην Αρμενία πριν και μετά την ανεξαρτησία της χώρας, παρουσιάζοντας μελέτες σε συνέδρια στην Αθήνα, το Λονδίνο και την Κωνσταντινούπολη.

Ο δίσκος (cd) «Armenian Piano Images», με έργα σύγχρονων Αρμενίων συνθετών, κάποια από αυτά σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, λειτουργεί ως δίαυλος επικοινωνίας με το κοινό της, αποκαλύπτοντας το όνειρο μιας μαγικής μουσικής ερμηνείας. Ένα όνειρο που ξεκίνησε στην ηλικία των έξι και παραμένει έως σήμερα ο απώτερός σκοπός της.

 

 

 

ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ

Με τη Γιώτα Βέη

 

Η Γιώτα Βέη θα ερμηνεύσει παραλογές για αγίους, ανθρώπους και δράκοντες, συνδέοντας τον Απόλλωνα και τον δελφικό Πύθωνα με τον Άγιο Γεώργιο τον Δρακοντοκτόνο.

 

 

Γιώτα Βέη

H Γιώτα Βέη γεννήθηκε στo Πλατύστομο της Λαμίας και ζει στην Αθήνα από τα δεκαεπτά της χρόνια. Στο δημοτικό τραγούδι μυήθηκε από τη γιαγιά της. Στα χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι τη δημόσια εμφάνισή της, έβρισκε και μάθαινε δημοτικά τραγούδια απ᾽όλη την Ελλάδα. Μερικά από αυτά, σπάνια και ανέκδοτα, της τα εμπιστεύτηκαν λαογράφοι και εθνομουσικολόγοι. Αυτό τον θησαυρό (γύρω στα 600 τραγούδια) –που με την εξασκημένη μνήμη της και την έμφυτη τεχνική της, κατόρθωσε να κάνει κτήμα της– τον κράτησε με επιμονή μακριά από την εύκολη εμπορικότητα. Έτσι η συνεργασία της με το Τρίτο Πρόγραμμα (1978) ήρθε στη στιγμή της ωριμότητάς της και της έδωσε σε πανελλήνια κλίμακα την αναγνώριση που της άξιζε. Από τη στιγμή εκείνη επιβραβεύεται το ταλέντο και η αυθεντικότητά της παντού, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εκπομπές στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Συναυλίες στη Γαλλία, Ιταλία, Σουηδία, Ολλανδία, Τουρκία, Γερμανία. Συμμετέχει σε διεθνούς φήμης φεστιβάλ και σε ξεχωριστές μουσικές εκδηλώσεις της Ευρώπης, όπως τα κονσέρτα Promenos της Ολλανδικής Ραδιοφωνίας σε ἀπ’ευθείας μετάδοση σε πανευρωπαϊκό δίκτυο (1979, 1980), το εθνομουσικολογικό φεστιβάλ της Φλωρεντίας Musica dei Popoli (1980), το φεστιβάλ Rencontres Μusicales de Méditerranée στη Νότιο Γαλλία (1981). Οι κριτικές είναι ενθουσιώδεις με κορυφαία διάκριση το πρώτο βραβείο που απέσπασε μαζί με την ελληνική ομάδα το 1979, στο 30ό Παγκόσμιο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Jenuesses Musicales, στο Ζάγκρεμπ, ανάμεσα σε 36 χώρες. Το 1986 αντιπροσωπεύει την Ελλάδα στο φεστιβάλ Trobada de Musica del Mediterrani, στη Βαλένθια της Ισπανίας. Στη συνέχεια δίνει συναυλίες στην Κύπρο, Αίγυπτο, Κορσική, Καναδά, Αμερική και αλλού.

Το 1994 λαμβάνει μέρος σε περιοδεία στη Νότιο Γαλλία με τη λαϊκή όπερα Mammas, και στη Γερμανία, παρουσιάζοντας το έργο «Παραλογές». Το 1996 παρουσίασε αρχαία χορικά σε σχέση με τις «Παραλογές» σε πανεπιστήμια της Γαλλίας. Συμμετείχε στο Brugges Festival 2000 στο Βέλγιο. Το 2013, συμμετείχε ως κορυφαία του Χορού στην παράσταση «Βάκχες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη.

Όλα αυτά τα χρόνια δεν έπαψε ποτέ να εμφανίζεται και να τραγουδά, κομίζοντας στις νεότερες γενιές ό,τι πιο αυθεντικό γέννησε η φαντασία του ελληνικού λαού: το δημοτικό τραγούδι.

 

«Η φωνή, η ευαισθησία και η αυθεντικότητα της Γιώτας Βέη είναι παρήγορο σημάδι πως στην Ελλάδα και σήμερα ακόμη γεννιούνται καλλιτέχνες αυτοδίδακτοι, ικανοί να αποθησαυρίσουν και να κρατήσουν ζωντανά μέσα τους τα τραγούδια της προφορικής μας παράδοσης. Κι αυτούς τους καλλιτέχνες τους χρειαζόμαστε στους σημερινούς καιρούς της αισθητικής σύγχυσης».

Ελένη Καραΐνδρου, Συνθέτης - Εθνομουσικολόγος

 

ΒασικήΔισκογραφία

1982. ΓΙΩΤΑ ΒΕΗ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΗΣ (Παραγωγός: Ελένη Καραΐνδρου) (Λύρα)

1985. ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ (Παραγωγός: Ελένη Καραΐνδρου) (Λύρα)

1986. TROBADA DE MUSICA DEL MEDITERRANI (Ζωντανή ηχογράφηση)

1991. ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ (Επικά και λυρικά τραγούδια) (MBI Records)

1995. ΜΟΥΣΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ [1ο Βραβείο/ Ακαδημία Τεχνών / Βέλγιο] (Silex Records)

1996. IΩΝΙΑ (Τραγούδια του Μικρασιατικού Ελληνισμού) (Λύρα)

1996. MAMMAS (Λαϊκή όπερα με φωνές της Μεσογείου) (BMG Records)

1998. ΓΑΙΑ (Τραγούδια από τον κύκλο των Παραλογών. Eπιμέλεια: Μιχάλης Νικολούδης) (Libra Records)

2004. ΗΡΩΕΣ (Τραγούδια της Επανάστασης του 1821) (Libra Records)

 

 

 

ΧΟΡΟΣ ΑΛΟΓΩΝ (Pferdetanz)

Κείμενο: Μάνος Λαμπράκης

Σκηνοθεσία: Σίσσυ Παπαθανασίου

Ερμηνεία: Χρύσα Καψούλη

Κοστούμι: Άση Δημητρολοπούλου

Video: Αγγελική - Χάιδω Τσόλη

Μουσική: Jean Sibelius "Valse Triste"

 

Ο Χορός Αλόγων –ένα σύγχρονο αφηγηματικό ποίημα, που θυμίζει τις ομηρικές ραψωδίες και ιδιαίτερα τις τελετές για την ταφή του Πατρόκλου, στην Ιλιάδα– είναι μια ελεγεία για τα αθώα θύματα, που σκοτώνονται αθρόα και εκτός πεδίου μαχών, από τρομοκρατικές ενέργειες, θεοκρατικά καθεστώτα, τις βάρβαρες συμπεριφορές, τη μετανάστευση ή την προσήλωση στο κέρδος με κάθε τίμημα.

Το έργο γράφτηκε κατά παραγγελία του Analogio Theater Festival και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Λέσβο στο πλαίσιο της διοργάνωσης Ταξίδι Τεχνών - Τόπος Ι Ερεσός.

Στην τωρινή του μορφή και με τους ίδιους συντελεστές παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο 2015 στο Αναλόγιο 2015 στο Θέατρο Τέχνης.

 

 

ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ

Ο Μάνος Λαμπράκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1978. Σπούδασε Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μετεκπαιδεύτηκε στο Λονδίνο στη Σημειολογία του Θεάτρου, στην Αθήνα στην Πολιτιστική Πολιτική και Διαχείριση και στη Ρόδο στην Αρχαιολογία της Ανατολικής Μεσογείου.

Από το 2000 μέχρι το 2013 υπήρξε συνεργάτης του Λευτέρη Βογιατζή στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, όπου συνεργάστηκε και ως στιχουργός και βοηθός σκηνοθέτη, στην παράσταση «Καθαροί πια» της Sarah Kane και στη συνέχεια στις παραστάσεις «Σχέσεις του Κυρίου Πήτερς», «Σε εσάς που με ακούτε», «Λαχταρώ» και «Οιδίπους Τύραννος».

Το 2003 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 11η Biennale Νέων Δημιουργών της Μεσογείου με το πρώτο του θεατρικό έργο «Happy Birthday» σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου. Την ίδια χρονιά πάνω σε πρωτότυπη μουσική του Κωνσταντίνου Βήτα γράφει και σκηνοθετεί τον μονόλογο «Maimed» για την ηθοποιό Θεοδώρα Τζήμου.

Συνεργάστηκε από την αρχή μέχρι το Νοέμβριο του 2003 με τη δημιουργική ομάδα του Δημήτρη Παπαϊωάννου στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας 2004, ως υπεύθυνος τεκμηρίωσης Ιστορίας της Τέχνης της «Κλεψύδρας».

Μετέφρασε για το Θέατρο Δωματίου τις «Νέες Μορφές» και την ομάδα Kursk τον «Βόυτσεκ» του Γκεόργκ Μπύχνερ.

Το 2005 γράφει το τρίτο του θεατρικό έργο «Puerto Grande», μια σύγχρονη μεταγραφή του «Βόυτσεκ» του Γκεόργκ Μπύχνερ, έργο για το οποίο ήταν ο νεότερος υποψήφιος συγγραφέας για το βραβείο δραματουργίας «Κάρολος Κουν» 2009, το οποίο παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο «Αναλόγιο 2005» από τη Ρούλα Πατεράκη, στο θέατρο Άλεκτον.

Από το 2006 εργάζεται πάνω σε ένα μυθιστόρημα με θέμα τη ζωή του αναγεννησιακού μουσικού του Χάνδακα του 16ου αιώνα, Φραγκίσκου Λεονταρίτη.

To καλοκαίρι του 2006 συνεργάστηκε ως σύμβουλος δραματουργίας με τη Ρούλα Πατεράκη και το Φεστιβάλ Αθηνών για την παράσταση «Ο Φιλόσοφος » του Γιάννη Πάνου.

Τον Μάιο του 2008 σκηνοθέτησε για το Θεατρικό Αναλόγιο «Αναγνώσεις» του Εθνικού Θεάτρου το έργο των αδερφών Πρεσνυακόφ «Terrorism», σε μετάφραση Σίσσυς Παπαθανασίου και Γκέοργκ Νικολόπουλος.

Το 2009 παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη, στα πρώην κρατητήρια της Kommandantur στην πλατεία Κοραή, το έργο του «Puerto Grande», που τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας ελληνικού έργου «Κάρολος Κουν» 2009.

Το 2010 γράφει κατά παραγγελία της Σίσσυς Παπαθανασίου το κείμενο «Pferdetanz» (Χορός των Αλόγων) που παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία της ιδίας, τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς στη Μυτιλήνη, με την Εύα Κοταμανίδου, στο πλαίσιο της διοργάνωσης Ταξίδι Τεχνών: Τόπος Ι Ερεσός.

Τον Οκτώβριο του 2014 σκηνοθέτησε σε συνεργασία με τη Ζωή Χατζηαντωνίου για τα «Αναλόγια 2014» στο Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν» το έργο «Σκηνές» του Ευθύμη Φιλίππου.

 

ΧΡΥΣΑ ΚΑΨΟΥΛΗ

Σκηνοθέτης-Ηθοποιός

Είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης, της Δραματικής Σχολής του Πέλου Κατσέλη και της Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνέχισε σπουδές θεάτρου, φωνής και κίνησης στη Freie Universitát του Βερολίνου. Εργάζεται ως ηθοποιός από το 1982. Μετά από πρόσκληση του Μ. Βολανάκη (1987) ξεκινάει συνεργασία με το ΚΘΒΕ. Συνεργάστηκε με σκηνοθέτες όπως Μιχαήλ Μαρμαρινό, Ανδρέα Βουτσινά, Γιάννη Ρήγα, Βασίλη Παπαβασιλείου, Εύρη Γαβριηλίδη, Νίκο Χουρμουζιάδη, Σωτήρη Χατζάκη κ.ά. Έπαιξε ρόλους όπως Λούλου (Βέντεκ

επιστροφή
Όσες ανακοινώσεις δεν φέρουν το λογότυπο του Γραφείου Διασύνδεσης ΑΣΚΤ, έχουν συνταχθεί από τον αντίστοιχο Φορέα, ο οποίος φέρει και την αποκλειστική ευθύνη του περιεχομένου τους. Το Γραφείο Διασύνδεσης φροντίζει μόνο για την αναδημοσίευσή τους.