Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Ελληνικά
English
Αυξήστε το μέγεθος του κειμένου Μειώστε το μέγεθος του κειμένου Επαναφορά προεπιλεγμένου μεγέθους
ΕγγραφήΕίσοδος
ΔΑΣΤΑ

  

 

 

 

  

Ανοιχτό Κάλεσμα Συμμετοχών - Σεμινάρια στην Ύδρα «Ιστορίες Εκθέσεων από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα» | Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών & ΥΔΡΑ 21 (16/05/2019)

Ανοιχτό Κάλεσμα Συμμετοχών - Σεμινάρια στην Ύδρα

«Ιστορίες Εκθέσεων από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα»

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών & ΥΔΡΑ 21

 

1ο Σεμινάριο με τον Asad Raza

ΤίτλοςΣεμιναρίου: WHAT DO EXHIBITIONS DO?

5-8 Σεπτεμβρίου 2019 (ΑΣΚΤ, Σταθμός Ύδρας)

 

Τα σεμινάρια με θέμα «Ιστορίες Εκθέσεων από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα» και οι παράλληλες εκδηλώσεις που θα τα πλαισιώσουν, θα περιλαμβάνουν παρουσιάσεις που θα αφορούν τις περιοδικές εκθέσεις τέχνης με ιδιαίτερη εστίαση στις σύγχρονες θεωρητικές και ιστορικές προσεγγίσεις. Θα δοθεί η δυνατότητα στους προσκεκλημένους εισηγητές, που ασχολούνται με το θέμα, να παρουσιάσουν την έρευνα τους αλλά και σ’ ένα ευρύτερο κοινό να ενημερωθεί και να συζητήσει για τις εικαστικές εκθέσεις και την ιστορία τους.

Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν στον Σταθμό της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών στην Ύδρα (υπό την αιγίδα της ΑΣΚΤ και σε συνεργασία με το σωματείο ΥΔΡΑ 21).

Οι επίτιμοι προσκεκλημένοι θα οργανώσουν ένα ολιγοήμερο σεμινάριο όπου θα παρουσιάσουν και θα συζητήσουν την πρακτική και την έρευνα τους με μια μικρή ομάδα επιλεγμένων συμμετεχόντων.

Το σεμινάρια θα επικεντρωθούν, αλλά δε θα περιοριστούν, στις παρακάτω θεματικές:

  • Ιστοριογραφία: κοινά ερωτήματα και παράμετροι στη μελέτη της ιστορίας των εκθέσεων από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα - προέλευση και εξέλιξη των ερωτημάτων που υποκίνησαν το ενδιαφέρον της μελέτης της ιστορίας των εκθέσεων
  • Αναθεώρηση καθιερωμένων ή και κανονιστικών απόψεων στη ιστορία της τέχνης μέσα από τη μελέτη της ιστορίας των εκθέσεων
  • Η περίπτωση της Ελλάδας: ενδιαφέροντα και παραλήψεις, μελέτες και προοπτικές
  • Πρωτότυπη έρευνα σχετικών αρχείων
  • Προφορικές ιστορίες σχετικές με την επιμέλεια, οργάνωση και την εμπειρία επισκεπτών
  • Εθνικά και διεθνή δίκτυα καλλιτεχνών και συνεργασιών για την οργάνωση εκθέσεων
  • Συλλέκτες, πάτρωνες και ο ρόλος τους στην οργάνωση εκθέσεων
  • Kριτική της τέχνης και ιστορία των εκθέσεων
  • Κατάλογοι εκθέσεων (διαφορετικά είδη και η ιστορική τους εξέλιξη)
  • Κατηγορίες εκθέσεων και η ιστορία τους (μονογραφικές, ομαδικές, αναδρομικές, εκθέσεις καλλιτεχνικών κινημάτων κ.α.)
  • Κριτικές προσεγγίσεις στην «νέα τάση» της ιστορίας των εκθέσεων και της σχετικής βιβλιογραφίας της τελευταίας δεκαετίας
  • Ο σημερινός ρόλος του επιμελητή εκθέσεων ως ερευνητή της ιστορίας των εκθέσεων (δημοσιεύσεις, επανεκθέσεις, αρχείαιστορικών εκθέσεων κ.α.)
  • Η έκθεση ως έρευνα και «ζωντανό» αρχείο
  • Μεγάλες διεθνείς εκθέσεις
  • Παραγνωρισμένα παραδείγματα ιστορικά σημαντικών εκθέσεων
  • Προπαγάνδα και εθνικές αφηγήσεις μέσω των εκθέσεων
  • Λογοκρισία
  • Εκθέσεις Blockbusterκαι εμπορευματοποίηση
  • Νέες μορφές διεπιστημονικών εκθέσεων (οι εκθέσεις ως εκπαιδευτικές εκδηλώσεις/publicprogrammes, συνέδρια, συζητήσεις, παρουσιάσεις αρχείων, διαδικτυακές επιμέλειες κ.α.)

 

Το πρώτο σεμινάριο στην Ύδρα θα πραγματοποιηθεί υπό την επιμέλεια του AsadRazaμε τίτλο:

WHATDOEXHIBITIONSDO?

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο νησί της Ύδρας από την Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου μέχρι και την Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2019. Θα επικεντρωθεί στο θέμα WHATDOEXHIBITIONSDO? με διάφορους τρόπους όπως συζήτηση, διάβασμα, σωματικές ασκήσεις και μαγειρική. Θα έχει τη μορφή ενός τετραήμερου εργαστηρίου. Δεν θα υπάρχει λίστα ανάγνωσης, όμως ο AsadRazaθα επιλέξει μερικά αποφθέγματαμε βάση το θέμα του σεμιναρίου και θα τα συζητήσει με τους συμμετέχοντες.

 

Την Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2019, πριν από την έναρξη των σεμιναρίων στην Ύδρα, θα πραγματοποιηθεί μια δημόσια συζήτηση και παρουσίαση της δουλειάς του AsadRazaστην ΑΣΚΤ στην Αθήνα.

 

ASADRAZA/ Σύντομο Βιογραφικό

Ο AsadRaza(γεν. Buffalo, Η.Π.Α; κάτοικος Νέας Υόρκης και Λειψίας), συνδυάζει στα έργα του εμπειρίες ανθρώπων μαζί με αντικείμενα και διάφορα άλλα όντα. Εξερευνά επίσης συχνά την ιδέα του διαλόγου. Για την έκθεση του Untitled(plotfordialogue)το 2017, εγκατέστησε ένα γήπεδο τένις σε μία εκκλησία του 16ου αιώνα στο Μιλάνο. Στην έκθεση Rootsequence. Mothertongueστη WhitneyBiennial2017, στο RockbundMuseumστη Σαγκάη, και στο GrimaldiForumστο Μονακό, παρουσίασε ένα δάσος από 26 δέντρα μαζί με τους ανθρώπους που τα συντηρούσαν και τα προσωπικά τους αντικείμενα. Το Schemaforaschoolείναι μια σειρά από πειραματικά «μαθήματα» τα οποία πραγματοποιούνται μέσα σε εκθέσεις, όπως στη LjubljanaGraphicArtBiennialτο 2015, στο PalaisdeTokyoτο 2016 και στο PreludetotheShedστη Νέα Υόρκη το 2018. ΟRazaπαρουσίασεπρόσφατατηνταινίατουMinorHistoryστοRotterdam InternationalFilmFestival(2019). Αυτή την εποχή εκθέτει ένα καινούργιο έργο για το 34thKaldorPublicArtProjectστο Σίδνεϊ, με τίτλο Absorption.Στα έργα του συχνά δημιουργεί προσωπικούς, ιδιωτικούς χώρους όπως το TheBedroomστη LahoreBiennale(2018), όπου έφηβοι προσκαλούσαν τους επισκέπτες σ’ έναν εφήμερο χώρο να τραγουδήσουν και να παίξουν σκάκι. Για το homeshowπου οργανώθηκε στο διαμέρισμα του στη Νέα Υόρκη το 2015, ο Razaπροσκάλεσε φίλους και καλλιτέχνες να παρέμβουν στον χώρο του σπιτιού του, όπου ο ίδιος ξεναγούσε  για 5 εβδομάδες τους επισκέπτες της έκθεσης.  Ο Razaέχει επίσης ασχοληθεί με τις εκθέσεις ως χώρους κατοικίας, στην VillaEmpainστις Βρυξέλλες το 2016-7, όπου επιμελήθηκε τις εκθέσεις Mondialité (με τον HansUlrichObrist), Décor(με την DorotheavonHantelmannκαι τον TinoSehgal), Répétitionκαι SeeingZen. Μαζί με τον Obrist, έχουν επιμεληθεί μια σειρά εκθέσεων αφιερωμένες στον ÉdouardGlissant(Mondialité, TremblingThinkingστο AmericasSocietyστη Νέα Υόρκη και WheretheOceansMeetστο MDCMuseumofArtandDesignστο Μιάμι). Ο Razaσυνεργάζεται και «σκηνοθετεί» ομαδικές εκθέσεις όπως οι: Astrollthroughafunpalace στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας το 2014 και SolarisChronicles για το  LUMAArles. Είναι επίσης δραματουργός μιας σειράς εκθέσεων του πρωτοποριακού καλλιτέχνη PhilippeParreno. Την περίοδο 2009-2015, ήταν παραγωγός στις εκθέσεις του TinoSehgal, που έλαβαν μέρος στα μουσεία GuggenheimMuseum(2010) και TateModern(2012). Το 2014 πραγματοποίησε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο να παρουσιάσει το έργο του SehgalThisprogressστην Ελλάδα, στη Ρωμαϊκή Αγοράτης Αθήνας. Από το 2003 μέχρι το 2007, ήταν ενεργός πολιτικός ακτιβιστής στη Νέα Υόρκη. Έχει καταγωγή από το Πακιστάν και σπούδασε λογοτεχνία και σκηνοθεσία στο JohnsHopkinsκαι στο NewYorkUniversity, όπου βοήθησε στην οργάνωση μιας απεργίας το 2005. Έχει συνεργαστεί με τον HansUlrichObristγια το βιβλίο WaysofCurating(2014). Κείμενατουέχουνδημοσιευθείσταέντυπα: Jan Mot NewspaperKaleidoscope, modern matter, n+1NERO, The New YorkerThe New York TimesSpike καιTennis magazine. ΤοβιβλίοτουMondialité: OrtheArchipelagosofÉdouardGlissantδημοσιεύθηκεαπότιςεκδόσειςSkiraτο2018.

Ο αριθμός των συμμετεχόντων που θα επιλεγούν από το ανοιχτό κάλεσμα είναι περιορισμένος.

Οι συμμετέχοντες μπορεί να είναι φοιτητές και των δύο τμημάτων της ΑΣΚΤ (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί, υποψήφιοι διδάκτορες) αλλά και ακαδημαϊκοί, φοιτητές, επαγγελματίες κ.ά. (εκτός ΑΣΚΤ) από το χώρο των τεχνών.

Ανώτατος αριθμός συμμετεχόντων: 12

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να στείλουν μια πρόταση (περίπου 500 λέξεις στα αγγλικά) όπου θα αιτιολογούν το κίνητρό τους να συμμετάσχουν στο πρώτο σεμινάριο με τον AsadRazaστην Ύδρακαθώς και τα οφέλη που πιστεύουν ότι θα αποκομίσουν για την προσωπική τους έρευνα και παραγωγή.

Μαζί με την πρόταση οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να καταθέσουν ένα σύντομο βιογραφικό (μέχρι 3 σελίδες αγγλικά ή ελληνικά).

Οι ενδιαφερόμενοι ενδέχεται να κληθούν σε συνέντευξη για να συζητηθούν οι προτάσεις τους.

Οι εκδηλώσεις θα βιντεοσκοπηθούν με την άδεια των ομιλητών και θα δημοσιευθούν σε σχετική ιστοσελίδα.

Στις προθέσεις των διοργανωτών είναι, μετά την λήξη του κύκλου των σεμιναρίων για την περίοδο 2019-2021, η οργάνωσηενός διεθνούς συνεδρίου με θέμα την ιστορία των εκθέσεων καθώς και η έκδοση σχετικού υλικούπου θα προκύψει από τις εκδηλώσεις.

Τίτλος Εκδηλώσεων και Σεμιναρίων:

Ιστορίες Εκθέσεων από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα

Exhibition Histories from the 17th century to the present

1οΣεμινάριοWHAT DO EXHIBITIONS DO?μετονAsad Raza

Καταληκτική Ημερομηνία Υποβολής Προτάσεων και Βιογραφικών:

Δευτέρα, 1 Ιουλίου 2019

Διάρκεια Πρώτου Σεμιναρίου:

Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2019– Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2019

Άφιξη στην Ύδρα: Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2019, απόγευμα

Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2019, απόγευμα

Χώρος Διεξαγωγής Σεμιναρίου:

Ύδρα, Σταθμός ΑΣΚΤ

Οι προτάσεις (περίπου 500 λέξεις στα αγγλικά) καθώς και ένα σύντομο βιογραφικό σας (ελληνικά ή αγγλικά) πρέπει να αποσταλούν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση exhibitionstories@gmail.comμέχρι τη Δευτέρα, 1 Ιουλίου 2019.

Το σεμινάριο με τον AsadRazaθα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά.

Τα έξοδα μετακίνησης των φοιτητών της ΑΣΚΤ και κάποια τρόφιμα στο Σταθμό θα καλυφθούν από τους οργανωτές.

Οι συμμετέχοντες που δεν είναι φοιτητές της ΑΣΚΤ θα πρέπει να καλύψουν οι ίδιοι όλα τους τα έξοδα. [Θα υπάρξει δυνατότητα διαμονής στο Σταθμό της ΑΣΚΤ στην Ύδρα χαμηλού κόστους καθώς και κάποιες άλλες εκπτώσεις.]

Η συμμετοχή στα σεμινάρια θα είναι δωρεάν για όλους τους επιλεγμένους συμμετέχοντες.

Οι απαντήσεις με τις αποφάσεις της επιτροπής θα ανακοινωθούν μέχρι τα μέσα Ιουλίου του 2019.

Οι εκδηλώσεις και τα σεμινάρια Ιστορίες Εκθέσεων από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα τελούν υπό την αιγίδα της ΑΣΚΤ σε συνεργασία με το ΥΔΡΑ 21.

Το ΥΔΡΑ 21είναι σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2016 από μια ομάδα Υδραίων και φίλων της Ύδρας (από την Ελλάδα και το εξωτερικό) που θέλουν κινητοποιήσουν όλους όσους αγαπούν και ενδιαφέρονται για την Ύδρα, να συνδράμουν σε μια κοινή προσπάθεια για την ανάδειξη και ανάπτυξη του νησιού www.hydra21.gr

Για περισσότερες πληροφορίες στο exhibitionstories@gmail.com

Οργανωτική Επιτροπή:

Δρ. Ειρήνη Μαρινάκη(Ιστορικός της Τέχνης, PhDTheLondonConsortium)

Δρ. Κωνσταντίνος Ι. Στεφανής(Ιστορικός της Τέχνης, Επιμελητής Μουσείου Μπενάκη-Συλλογή Ε. Φινόπουλου)

Δρ. ΕύαΦωτιάδη(ΙστορικόςτηςΤέχνης, PhD University of Amsterdam/St Joost Academy of Fine and Applied Arts, The Netherlands)

Επιστημονικοί Σύμβουλοι ΑΣΚΤ:

Νίκος Δασκαλοθανάσης,Καθηγητής Ιστορίας της Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης (Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης, ΑΣΚΤ)

Ζάφος Ξαγοράρης (Καθηγητής, Τμήμα Εικαστικών Τεχνών, ΑΣΚΤ)

επιστροφή
Όσες ανακοινώσεις δεν φέρουν το λογότυπο του Γραφείου Διασύνδεσης ΑΣΚΤ, έχουν συνταχθεί από τον αντίστοιχο Φορέα, ο οποίος φέρει και την αποκλειστική ευθύνη του περιεχομένου τους. Το Γραφείο Διασύνδεσης φροντίζει μόνο για την αναδημοσίευσή τους.