Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024
Ελληνικά
English
Αυξήστε το μέγεθος του κειμένου Μειώστε το μέγεθος του κειμένου Επαναφορά προεπιλεγμένου μεγέθους
ΕγγραφήΕίσοδος
ΔΑΣΤΑ

  

 

 

 

  

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΑΣΚΤ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ για συμμετοχή στην ομαδική έκθεση “Διάλογος #3: Το αντικείμενο και ο τεχνίτης” στο Κέντρο Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Δήμου Παλλήνης / Υποβολή αιτήσεων ως 12 Δεκεμβρίου 2012 (21/11/2012)

 

 

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ

Πατησίων 42, 106 82 Αθήνα

Τηλ.: 210.3897 158–9 career@asfa.gr

 

 

Αρ. πρ  1485/ 21.11.2012

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ / ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ

 

Η Κοινωφελής Επιχείρηση Αθλητισμού Πολιτισμού Περιβάλλοντος Δήμου Παλλήνηςκαι το Γραφείο Διασύνδεσης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών προκηρύσσουν

 

 

διαγωνισμό για την συμμετοχή αποφοίτων της Α.Σ.Κ.Τ. των τριών τελευταίων ακαδημαϊκών ετών (2008-2009, 2009-2010 και 2010-2011) στην ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης με τίτλο “Διαλογος #3: Το αντικείμενο και ο τεχνίτης” στο  Κέντρο Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Πρώην Αποθήκες Καμπά στην Κάντζα, Δήμου Παλλήνης.

 

 

Διαλογος #3: Το αντικείμενο και ο τεχνίτης

 

Η εργασία και οι κοινωνικοί δεσμοί αποτελούν τον πυρήνα της κατανόησης του σύγχρονου πολιτισμού. Το σημερινό εργασιακό τοπίο χαρακτηρίζεται από αστάθεια, ευελιξία και ταχύτητα. Χαρακτηριστικά αποσταθεροποιητικά για την ποιότητα και εξέλιξη της εργασίας αλλά κυρίως της ίδιας της ζωής. Η ικανοποίηση που αντλεί ο εργαζόμενος από την εργασία του και το παραγόμενο από αυτόν έργο θυσιάζεται στο βωμό μιας φαινομενικής ανάπτυξης συνεχούς παραγωγής και κατανάλωσης.

 

Χρειάζεται να επανεκτιμήσουμε την αξία της δημιουργικής εργασίας του τεχνίτη, εργασία που συνδυάζει το χέρι και το μυαλό, προκειμένου να αντλήσουμε διδάγματα από το παρελθόν και να επανοικοδομήσουμε το μέλλον.

 

Ο καλλιτέχνης ως άλλος σύγχρονος τεχνίτης συνεχίζει να δημιουργεί και να παράγει σκέψεις και αντικείμενα. Η διαδικασία της εικαστικής πρακτικής εμπεριέχει εκτός από την παραγωγή του νέου, την επανάχρηση του παλιού. Τα έργα που προκύπτουν έχουν άλλοτε χρηστική και άλλοτε μη χρηστική αξία αλλά ιδιαίτερο αισθητικό και νοηματικό περιεχόμενο.

 

Η έκθεση αυτή επικεντρώνεται στην σχέση του τεχνίτη με το παραγόμενο αντικείμενο και εν συνεχεία στην σχέση όλων μας με τα αντικείμενα που μας περιβάλλουν.

 

Στην έκθεση θα παρουσιαστεί το έργο έως τεσσάρων (4) καλλιτεχνών.

 

Η επιλογή των συμμετεχόντων καλλιτεχνών γίνεται από πενταμελή επιτροπή που αποτελείται από εκπροσώπους του Δήμου Παλλήνης και μέλη ΔΕΠ της Α.Σ.Κ.Τ. 

 

Το έργο των καλλιτεχνών επιλέγεται βάση της εγγύτητας του με την θεματική της έκθεσης.

 

Ο κάθε καλλιτέχνης εκτός της συμμετοχής του στην έκθεση υποχρεούται να παρουσιάσει το έργο του σε μία ωριαία διάλεξη στα Εικαστικά Εργαστήρια του Δήμου Παλλήνης.

 

Η έκθεση θα συνοδεύεται από έντυπη και ψηφιακή (.pdf) έκδοση καταλόγου ο οποίος θα περιλαμβάνει ενημερωτικό κείμενο ως προς τη θεματική της έκθεσης, κείμενα και φωτογραφίες παρουσίασης των έργων των συμμετεχόντων καλλιτεχνών καθώς και βιογραφικά σημειώματα.  

 

Οι προτάσεις συμμετοχής θα πρέπει να περιλαμβάνουν:

 

- Γενική περιγραφή του καλλιτεχνικού έργου (artist statement)

- Κείμενο τεκμηρίωσης της θεματικής συγγένειας με το πλαίσιο της έκθεσης

- Φωτογραφίες ή λεπτομερή προσχέδια του έργου

- Σύντομο βιογραφικό

- Προτάσεις συμμετοχής σε ψηφιακή μορφή γίνονται δεκτές μόνο σε αρχείο τύπου .pdf

 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν τις προτάσεις τους σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή στο Γραφείο Διασύνδεσης της Α.Σ.Κ.Τ. (elenakar@asfa.gr/ Πατησίων 42, 10682, Αθήνα / Τ: 210.3897159) έως την  Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012. 

 

Τα αποτελέσματα πρόκειται να κοινοποιηθούν άμεσα μέσω της ιστοσελίδας του Γραφείου Διασύνδεσης της Α.Σ.Κ.Τ και της ιστοσελίδας της Κ.Ε.Α.Π.Π.Δ.Π.

 

Εγκαίνια έκθεσης: Κυριακή 13  Ιανουαρίου 2013

Διάρκεια έκθεσης έως και Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

 

 

Ενδεικτική βιβλιογραφία

 

-        Richard Sennet „Ο Τεχνίτης“,εκδόσεις Νησίδες, 2011

-        Richard Sennet „Ο ελαστικοποιημένος άνθρωπος“, εκδόσεις Πεδίο, 2010

-        Zygmunt Bauman „Η μετανεωτερικότητα και τα δεινά της“, εκδόσεις  Ψυχογιός 2002

-        Adorno T. & Horkheimer M. „Η διαλεκτική του διαφωτισμού“. εκδόσεις Ύψιλον, 1986

-        Walter Benjamin „Δοκίμια για την τέχνη“. εκδόσεις Κάλβος  1978

-        Rembrandt's enterprise: the studio and the market / Svetlana Alpers London: Thames and Hudson, 1988

 

 

 

 

επιστροφή
Όσες ανακοινώσεις δεν φέρουν το λογότυπο του Γραφείου Διασύνδεσης ΑΣΚΤ, έχουν συνταχθεί από τον αντίστοιχο Φορέα, ο οποίος φέρει και την αποκλειστική ευθύνη του περιεχομένου τους. Το Γραφείο Διασύνδεσης φροντίζει μόνο για την αναδημοσίευσή τους.