Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
Ελληνικά
English
Αυξήστε το μέγεθος του κειμένου Μειώστε το μέγεθος του κειμένου Επαναφορά προεπιλεγμένου μεγέθους
ΕγγραφήΕίσοδος
ΔΑΣΤΑ

  

 

 

 

  

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΡΙΤΟΕΤΩΝ, ΤΕΤΑΡΤΟΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΩΡΙΑΣ & ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΣΚΤ στο πλαίσιο της έκθεσης “Διάλογος 4#: Ο χώρος και το οικείο" στο Κέντρο Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Δήμου Παλλήνης / Υποβολή αιτήσεων ω (24/05/2013)

 

 

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ

Πατησίων 42, 106 82 Αθήνα

Τηλ.: 210.3897 158–9 career@asfa.gr

 

 


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ / ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ

 

 

Αρ. πρ. 591 / 26.4.13 

 

Η Κοινωφελής Επιχείρηση Αθλητισμού Πολιτισμού Περιβάλλοντος του Δήμου Παλλήνης και το Γραφείο Διασύνδεσης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών προκηρύσσουν:

 

Διαγωνισμό για την συμμετοχή τριτοετών, τεταρτοετών και αποφοίτων του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Α.Σ.Κ.Τ. στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης σύγχρονης τέχνης με τίτλο “Διαλογος # 4: Ο χώρος και το οικείο ”στο  Κέντρο Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Πρώην Αποθήκες Καμπά, στην Κάντζα του Δήμου Παλλήνης.

 

 

Διαλογος # 4: Ο χώρος και το οικείο

 

Στην έκθεση αυτή η έμφαση δίνεται στη σχέση μας με χώρους και μορφές της αρχιτεκτονικής και πολεοδομικής δομής της πόλης με τις οποίες είμαστε όλοι εξοικειωμένοι: πλατείες και δρόμους, αλυσίδες καταστημάτων και εμπορικά κέντρα, πολυκατοικίες και βιομηχανικά κτίρια. Χώροι απρόσωποι που απεικονίζουν την κατάσταση του ανθρώπου στην σημερινή κοινωνία.

 

Σύμφωνα με τον Claude Lefort η δημοκρατία εμπίπτει στο δημόσιο χώρο και ο δημόσιος χώρος θεωρητικά αποτελεί ένα χώρο κενό που διατίθεται σε οποιανδήποτε θέλει να του αποδώσει νόημα.

 

OMichel de Certeau παρατηρεί ότι ο χώρος είναι ένας εφαρμοσμένος τόπος σε συνεχή κίνηση σε αντίθεση με τον τόπο, που είναι ένα σταθερό σημείο, μια τοποθεσία εξ ορισμού.

 

Ο χώρος  αλλάζει συνεχώς, εξελίσσεται και μετασχηματίζεται από τις αντιλήψεις που επικρατούν σε μια δεδομένη κοινωνία και μία δεδομένη ιστορική στιγμή.

 

Ο Marc Auge ορίζει ως «μη-τόπο» τον τόπο όπου περνάμε μεγάλο μέρος του χρόνου μας: αεροδρόμια, σιδηροδρομικοί σταθμοί, πολυκαταστήματα, αυτοκινητόδρομους. Αντίθετα από τους συμβατικούς τόπους, αυτοί οι κενοί τόποι κυκλοφορίας, κατανάλωσης και επικοινωνίας υπάρχουν πέρα από την ιστορία, τις σχέσεις και την έννοια της ταυτότητας.

 

Μέσα στις παγκοσμιοποιημένες κοινωνίες ο δημόσιος χώρος μετατρέπεται σε μή τόπο. Οι καλλιτέχνες θα εργαστούν θέτοντας ερωτήματα για την οικειότητα την οποία αναπτύσσει ο σύγχρονος άνθρωπος με το αστικό περιβάλλον και την δυνατότητα άσκησης μιας άλλης διαδικασίας αστικοποίησης και μεταβολής της εδραιωμένης αυτής κατάστασης.

 

 

 Στην έκθεση θα συμμετάσχουν έως 4 τριτοετείς, τεταρτοετείς και απόφοιτοι του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της ΑΣΚΤ. 

 

 

Οι συμμετέχοντες θα πραγματοποιούν ξεναγήσεις και θα συμβάλλουν στη συγγραφή-επιμέλεια του καταλόγου της έκθεσης.

 

 

Η έκθεση θα συνοδεύεται από έντυπη και ψηφιακή (.pdf) έκδοση καταλόγου ο οποίος θα περιλαμβάνει ενημερωτικό κείμενο ως προς τη θεματική της έκθεσης, κείμενα και φωτογραφίες παρουσίασης των έργων των συμμετεχόντων καλλιτεχνών, καθώς και βιογραφικά σημειώματα. 

 

Η επιλογή των συμμετεχόντων γίνεται από πενταμελή επιτροπή που αποτελείται από εκπροσώπους του Δήμου Παλλήνης και μέλη ΔΕΠ της Α.Σ.Κ.Τ. 

 

Οι προτάσεις συμμετοχής θα πρέπει να περιλαμβάνουν:

 

 

·        Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

·        Κείμενο σχετικό με το θέμα της έκθεσης “Διαλογος # 4: Ο χώρος και το οικείο ” έως 1.500 λέξεις (ακολουθεί ενδεικτική βιβλιογραφία)

 

Ενδεικτική βιβλιογραφία

 

·        Marc Auge, Για μια ανθρωπολογία των σύγχρονων κόσμων,  ΕκδόσειςΑλεξάνδρεια , 1999,

http://database.emrearolat.com/2011/07/27/marc-auge-non-places/

·        Jürgen Habermas, Αλλαγή δομής της δημοσιότητας, Εκδόσεις Νήσος, 1997

·        Henri Lefebvre,  Δικαίωμα στην πόλη  Εκδόσεις Κουκκίδα, 2007

·        David Harvey, The Right to the City. περιοδικόNew Left Review τεύχος 53, 2008, http://newleftreview.org/?view=2740

·        Richard Sennett, Η τυραννία της οικειότητας, Ο δημόσιος και ο ιδιωτικός χώρος στον δυτικό πολιτισμό, Εκδόσεις Νεφέλη, 1999

·        Michel De Certeau , Επινοώντας την καθημερινή πρακτική. Η πολύτροπη τέχνη του πράττειν, Εκδ. Σμίλη, Αθήνα, 2010

·        Steve Dietz, . Public Sphere_s., 2004, http://www.mediaartnet.org/themes/public_sphere_s/public_sphere_s

·        Claude Lefort, Democracy and Political Theory, ΕκδόσειςWiley, 1991, http://www.scribd.com/doc/37180416/Lefort-Democracy-and-Political-Theory

·        Chantal Mouffe, περιοδικό Artistic Agonism and Agonistic Spaces. Art&Research, A

Journal of Ideas, Contexts and Methods, 2007 http://www.artandresearch.org.uk/v1n2/pdfs/mouffe.pdf

·        Chantal Mouffe, Το δημοκρατικό παράδοξο, Εκδόσεις Πόλις, 2004

 

 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν τις προτάσεις τους σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή στο Γραφείο Διασύνδεσης της Α.Σ.Κ.Τ. (elenakar@asfa.gr/ Πατησίων 42, 10682, Αθήνα / Τ: 210.3897159) έως την Τρίτη 28 Μαΐου 2013.

 

Τα αποτελέσματα πρόκειται να κοινοποιηθούν άμεσα μέσω της ιστοσελίδας του Γραφείου Διασύνδεσης της Α.Σ.Κ.Τ και της ιστοσελίδας της Κ.Ε.Α.Π.Π.Δ.Π.

 

 

Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή 21  Ιουνίου 2013

Διάρκεια έκθεσης έως καιΣάββατο 13 Ιουλίου 2013

επιστροφή
Όσες ανακοινώσεις δεν φέρουν το λογότυπο του Γραφείου Διασύνδεσης ΑΣΚΤ, έχουν συνταχθεί από τον αντίστοιχο Φορέα, ο οποίος φέρει και την αποκλειστική ευθύνη του περιεχομένου τους. Το Γραφείο Διασύνδεσης φροντίζει μόνο για την αναδημοσίευσή τους.